Για τη Μαρία Κάλλας έχουν γραφτεί τα πάντα. Σπάνια καλλιτεχνική προσωπικότητα, συνεχίζει να απασχολεί την επικαιρότητα 45 χρόνια μετά το θάνατό της. Αρκετές δεκαετίες μετά τον θάνατο της, παραμένει ο ορισμός της prima donna assoluta, της «απόλυτης πριμαντόνα» και μία εκ των πιο εμπορικών καλλιτεχνών της όπερας.
Υπήρξε η επιτομή της σταρ καθώς διέθετε θηριώδες ταλέντο, έντονη προσωπικότητα και θυελλώδη ζωή. Σύμφωνα με τον μαέστρο Λέοναρντ Μπερνστάιν, η Κάλλας υπήρξε η «Βίβλος της Όπερας»!
Μεσουράνησε στο απαιτητικότερο καλλιτεχνικό είδος, αυτό της όπερας και έλαμψε στο διεθνές στερέωμα για δυο συναπτές δεκαετίες του 1950 και του 1960. Η παρουσία της άλλαξε την ιστορία της όπερας και οι ερμηνείες της σφράγισαν ανεξίτηλα μεγάλα έργα. Το καλλιτεχνικό της αποτύπωμα υπήρξε τεράστιο και η επίδρασή της στις μεγάλες σκηνές καταλυτική και καινοτόμα αφού ανέσυρε και ανέδειξε έργα που βρίσκονταν στην αφάνεια ανανεώνοντας το ρεπερτόριο της όπερας και πραγματοποιώντας μια πραγματική επανάσταση στον χώρο της μεγάλης αυτής τέχνης.
Παλεύοντας πάντα για το αρτιότερο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, η Κάλλας δεν δίστασε να συγκρουστεί με τις κορυφαίες σκηνές της Ευρώπης και της Αμερικής – με την Σκάλα του Μιλάνου και τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης.
Η Κάλλας γεννήθηκε στο Μανχάταν από Έλληνες γονείς, ωστόσο, την πρώτη βασική της μουσική της εκπαίδευση την έλαβε στην Αθήνα όπου και βίωσε την τραγική περίοδο του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Η μεγάλη της πορεία προς τον θρίαμβο ξεκινά από την Ιταλία όπου ερωτεύτηκε και παντρεύτηκε τον επιχειρηματία Τζοβάνι Μπατίστα Μενεγκίνι.
Έκτοτε η φήμη της εξαπλώθηκε με καταπληκτική ταχύτητα σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι αξιοσημείωτο ότι στην Ελλάδα έγινε γνωστή και κίνησε το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης όχι τόσο για το κολοσσιαίο καλλιτεχνικό της μέγεθος αλλά την προσωπική της ζωή και κυρίως για τον μεγάλο της έρωτα με τον Αριστοτέλη Ωνάση.
Το όνομά της γίνεται γνωστό παγκοσμίως και ταυτίζεται με την όπερα την οποία καθιστά δημοφιλή. Αποθεώνεται από το Μιλάνο έως τη Νέα Υόρκη, από το Βερολίνο έως το Παρίσι και το Λονδίνο, από το Μεξικό έως την Αργεντινή. Την τεράστια επιτυχία που γνωρίζει η καριέρα της σκιάζει η έντονη ανησυχία της πριμαντόνας για την φωνή της. Το χάρισμά της γίνεται ο εφιάλτης της. Αυτό έχει σαν συνέπεια να ματαιώνει προγραμματισμένες συναυλίες και να μην τηρεί πάντα με συνέπεια τα επαγγελματικά της συμβόλαια.
Η Κάλλας, έμεινε ως το τέλος πιστή στη μελωδική γραμμή του μπελκάντο, ενώ την καθόρισε η συναισθηματική της ταύτιση με τη Νόρμα του Μπελλίνι, την κουρασμένη Βιολέττα από την «Τραβιάτα» του Βέρντι και οι δεσμοί της με τον ρεαλισμό της «Τόσκα» του Πουτσίνι.
Προσωπικότητα πολύπλοκη, πλασμένη μέσα από την ιδιαίτερα δύσκολη σχέση της με την μητέρα της αλλά και με τον ίδιο της τον εαυτό… Σε όλη της τη ζωή, η θνητή ερωτευμένη γυναίκα Μαρία πάλευε με την αθάνατη θεά της όπερας, Κάλλας!