Όποιος έχει ασχοληθεί έστω και ελάχιστα με τη μόδα, σίγουρα γνωρίζει την Chiara Ferragni, την Ιταλίδα blogger που κατέκτησε σαν οδοστρωτήρας το fashion crowd. Ποια είναι, όμως, η νέα αυτή δισεκατομμυριούχος της μόδας;
Η ξανθιά σαλάτα
Οπλισμένη με μια ομορφιά που δεν προκαλεί επιθετικότητα και αρκετά έξυπνη ώστε να υιοθετήσει από πολύ νωρίς ένα attitude που δείχνει προσιτό σε όλους, η γλυκιά Ιταλίδα ξεκίνησε την καριέρα της το 2009 στα 21 της χρόνια. Τότε ήταν που δημιούργησε ένα fashion blog της με τίτλο «The Blonde Salad» με το τότε αγόρι της και πλέον CEO του brand, Riccardo Pozzoli. Το αγόρι της μετακομίζει στο Σικάγο, του λείπει και τη ζηλεύει οπότε και αρχίζουν να μιλούν μέσω skype. Και η ιδέα έρχεται. Επικοινωνία με τους fun μέσω skype και μπόλικη εξομολόγηση. Η επένδυση είναι πλέον απλή: 10 ευρώ για τη διεύθυνση διαδικτύου του blog και 500 ευρώ για την κάμερα. Έκτοτε, ο δρόμος δεν ήταν ακριβώς εύκολος αλλά ήταν σίγουρα ανοδικός. Η επιμονή και το στυλ της κέρδισαν πολύ γρήγορα τον κόσμο της μόδας, με αφετηρία την τεράστια επιτυχία της στο αφιέρωμα της Teen Vogue Αμερικής, που την χαρακτήρισε ως την πιο hot blogger που υπήρχε τότε!
Όταν ξεκίνησε το blog της, έγραφε στα Ιταλικά και στα αγγλικά, ενώ ταυτόχρονα σπούδαζε Νομική στο Bocconi University του Μιλάνου, το οποίο παράτησε τρία εξάμηνα πριν την αποφοίτηση! Στην αρχή η Chiara κάνει ακριβώς αυτό: στο blog της μιλάει για τη ζωή στο Μιλάνο (όπου ζει και σπουδάζει) και την Κρεμόνα (όπου περνά τις Κυριακές στην οικογένεια της) ανάμεσα σε μαθήματα brunch, ψώνια και πανεπιστήμια. Απαντά σε όλα τα σχόλια με συμβουλές, πολλά χαμόγελα και πολλές ευχαριστίες.
Η διεθνής αναγνώριση
Επτά χρόνια μετά η Blonde Salad δεν είναι πλέον ένα απλό blog, αλλά ένα αληθινό project με πολλούς συνεργάτες, διαδικτυακά καταστήματα, experts που δίνουν συμβουλές μόδας και πλέον μιλά για συναισθηματικές σχέσεις, φιλία, life style, νέες τάσεις και συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες. Το 2013 η Chiara μετακομίζει στο Λος Άντζελες, σε ένα σούπερ ρετιρέ 300 τετραγωνικών καθώς το Μιλάνο ήταν πολύ “μικρό” πλέον για το φαινόμενο Ferragni! Ήθελε να γίνει διεθνής περσόνα και τα κατάφερε με το παραπάνω.
Το Forbes δεν άργησε να τη συμπεριλάβει στη λίστα των πιο ισχυρών ατόμων κάτω των 30, έγινε εξώφυλλο της Ισπανικής Vogue και το Harvard Business School μελετάει τον τρόπο δουλειάς της για να αναλύσει το πως μπορεί κανείς να επιτύχει κάνοντας brand τον εαυτό του!
Το 2016 επέστρεψε στην Ιταλία, διεθνώς πλέον αναγνωρισμένη και έχοντας πετύχει συμφωνίες πολλών εκατομμυρίων με εταιρείες όπως o Dior, η Lancôme και η Intimissimi.
To 2019 Chiara γυρίζει το δικό της Truman Show το ντοκυμαντέρ με τίτλο «Unposted». Οι followers της περιμένουν με ανυπομονησία να αποκαλύψει κάτι πιο μύχιο, πέρα από τη φωτογένεια και το γούστο της.
Το jet-setting οδοιπορικό που υπογράφει η Ελίζα Αμορούζο και προβλήθηκε από το Amazon Prime, κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας, και καταγράφει τη λαμπερή καθημερινότητα μιας νέας businesswoman, ξεκινώντας από την επίσκεψή της σε ένα φημισμένο tattoo parlour στο Λος Άντζελες, όπου παίρνει βαθιά ανάσα για να τρυπήσει τη θηλή της.
Μετά την τεράστια πλέον επιτυχία της, το influencing γίνεται και οικογενειακή υπόθεση, με τις αδερφές και τη μητέρα της να μετρούν κι εκείνες εκατομμύρια followers, ενώ η Valentina έχει δημιουργήσει και το δικό της brand με κοσμήματα.
Η influencer – επιχειρηματίας
Όσο περίεργο κι αν φαίνεται, ο στόχος της δεν ήταν να κατακτήσει τα media, αλλά να αναγνωριστεί ως επιχειρηματίας.
Παρά το “Barbie” παρουσιαστικό της, η Chiara είναι πολύ σοβαρή και προσηλωμένη στις business. Τα τελευταία χρόνια, έχει ξεκινήσει και το brand chiaraferragni.com, που επικεντρώνεται στο street wear style, το οποίο αντικατοπτρίζει πλήρως την προσωπικότητα και το στυλ της: μια λαμπερή ωδή στην υπερβολή – με κίνδυνο προς το κιτς, αν δεν προσέξεις τα κομμάτια που θα επιλέξεις να συνδυάσεις.
Η ζωή της σήμερα
Δώδεκα χρόνια αργότερα, η βασίλισσα των influencers μετράει 24,2 εκατομμύρια followers στο Instagram, θεωρείται το κορίτσι με τη μεγαλύτερη επιρροή απ’ όλες τις υπόλοιπες influencers και βγάζει πάνω από 8 εκατομμύρια το χρόνο. Η έδρα της είναι στο Μιλάνο, όπου ζει με τον άνδρα της Fedez (Federico Leonardo Lucia), γνωστό Ιταλό ράπερ και τα δυο παιδιά τους, Leo και Vittoria. Μετά από τον φαντασμαγορικό γάμο τους, το όνομά της έγινε παγκόσμιο superbrand και απέκτησαν το δικό τους hashtag #Ferragnez.“ Τον γνωρίζουν περισσότερο στην Ιταλία”, λέει η Chiara. “Και ζηλεύει που εγώ είμαι διεθνώς αναγνωρίσιμη, αλλά παίζει ρόλο το κενό στη γλώσσα…” (εννοεί την αγγλική). Εκτός από πολλές και αξιοζήλευτες συνεργασίες με τα τα brands Yamamay, Superga, Steve Madden και Yves Saint Laurent και Bulgari σήμερα είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ιταλικού οίκου μόδας Tod’s. Σε ανακοίνωσή της, η Tod’s ανέφερε ότι η εν λόγω απόφαση ήρθε, μετά την προσπάθειά της να αναπτύξει τον κλάδο, κερδίζοντας αγοραστές νεότερης ηλικίας. Ωστόσο οι αξιοζήλευτες συνεργασίες δεν άργησαν να έρθουν, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα brands Yamamay, Superga και Steve Madden και στη συνέχεια Yves Saint Laurent και Bulgari. Επίσης πρόσφατα έγινε η νέα «πρέσβειρα» της Nespresso. Η Σχολιάζοντας την επιτυχία της η Chiara λέει: “Ο κόσμος αγαπάει την ιστορία μου και το ότι είμαι αυτοδημιούργητη. Αυτό δεν είναι κάτι το σύνηθες στην Ιταλία! Πολλοί άνθρωποι δεν έχουν καν δουλειά. Αλήθεια, δεν ξέρω πως τα κατάφερα.”.