Λίγο πριν την εκπνοή του 1980 ένα κορίτσι με φυσικά, κόκκινα, μακριά μαλλιά και skinny φιγούρα παράτησε το πανεπιστήμιο και ξεκίνησε έναν μανιώδη αγώνα για να καταφέρει να γίνει μοντέλο. Η Kristen McMenamy δεν ήταν μία ακόμα όμορφη έφηβη, για την ακρίβεια, δεν ένιωσε ποτέ της όμορφη και ελκυστική, παρομοίαζε τον εαυτό της με φρικιό που όμως γνώριζε ότι μπορεί να γίνει σπουδαίο μοντέλο, και τα κατέφερε.
Στα 59 της, η αστρική ομορφιά της, αλλάζει τους κανόνες στον κόσμο της μόδας, η συγκλονιστικά ανατρεπτική και ανατρεπτικά συγκλονιστική μούσα του Karl Lagerfeld αποκαλύπτεται, χωρίς να απολογείται για αυτό.
Ως το τρίτο από τα εφτά παιδιά μίας καθολικής, ιρλανδοαμερικανικής οικογένειας πέρασε τα παιδικά της χρόνια ανάμεσα στο Easton της Pennsylvania και το Buffalo. Οι καλές επιδόσεις που είχε στο σχολείο δεν την προστάτεψαν από τα σχόλια των συμμαθητών της για το υπερβολικά αδύνατο σώμα της.
Όμως, ο «σκελετός» όπως την αποκαλούσαν, εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο διάσημα και ακριβοπληρωμένα μοντέλα της δεκαετίας του 90΄ μαζί την Kate Moss και την Naomi Campbell με την διαφορά ότι εκείνη ήταν πάντα ασυμβίβαστη και έτοιμη να κάνει ακρότητες στην εμφάνιση της.
Στην αρχή της καριέρας της οι πόρτες των πρακτορείων ήταν απελπιστικά κλειστές με τους agents –μεταξύ των οποίων και η Eileen Ford, ιδρύτρια του Ford Models- να της προτείνουν να κάνει πλαστική, κάτι που αρνείται πεισματικά μέχρι και σήμερα. Προκειμένου να επιβιώσει και να μπορεί να πληρώνει φωτογράφους για να την βγάλουν τις πρώτες της φωτογραφίες για το book της ξεκίνησε να μεταφέρει ναρκωτικά, προσπαθώντας παράλληλα να μην υπερβεί τα όρια κάτι, που θα μπορούσε να αποβεί ολοκληρωτικά καταστροφικό για την ίδια.
Η αποφασιστικότητα και η προσήλωση της, την οδήγησαν τελικά στο να υπογράψει το πρώτο της συμβόλαιο το οποίο την οδήγησε στο Παρίσι. Εκεί, τα πρώτα χρόνια κάθε άλλο παρά λαμπερά ήταν. Έμενε σε ένα δωμάτιο μαζί με άλλες δέκα κοπέλες που βρισκόντουσαν στο Παρίσι για τον ίδιο λόγο, κυνηγώντας ένα όνειρο που δεν ήξεραν αν θα γίνει πραγματικότητα ή εφιάλτης.
Τα βράδια τριγυρνούσε στο πολυτελές και κοσμικό The Ritz Paris όπου πήγαινε από δωμάτιο σε δωμάτιο πίνοντας γαλλική σαμπάνια και άφθονα ναρκωτικά. Όπως είχε δηλώσει σε συνέντευξη της «Το Παρίσι ήταν τρελό. Ήπια τόση σαμπάνια, δεν είμαι σίγουρη ότι μου άρεσε, αλλά μου άρεσε να είμαι ένα
κορίτσι από την Pennsylvania που έπινε σαμπάνια. Έκανα ναρκωτικά, αλλά δεν έκανα τόνους. Έπινα πολύ και γλεντούσα πολύ αλλά δεν το άφησα να μπει εμπόδιο στην καριέρα μου».
Το αμέσως επόμενο διάστημα γνωρίζει τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου Chanel, μία συνάντηση που έμελλε να της αλλάξει την ζωή με τον Karl Lagerfeld να την κλείνει για την πρώτη της μεγάλη καμπάνια για την haute couture συλλογή Spring/Summer 1985. Επιτέλους, είχε αποκτήσει το πολυπόθητο κλειδί που θα της επέτρεπε να εισχωρήσει βαθιά στον χώρο της μόδας και να συνεργαστεί με τους πιο απρόσιτους και επιτυχημένους σχεδιαστές και φωτογράφους.
Σταθμός στην καριέρα της ήταν η στιγμή που αποφάσισε να κόψει τα μαλλιά της κοντά και να ξυρίσει τα φρύδια της προκειμένου να πρωταγωνιστήσει στην grunge συλλογή της Anna Sui στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Ωστόσο, η ίδια ξεχωρίζει την συνεργασία της με τον Richard Avedon την οποία θεωρεί από τις κορυφαίες και πιο αξιομνημόνευτες στιγμές της καριέρας της.
Τα όσα ακολούθησαν ήταν σχεδόν μονόδρομος για το εκκεντρικό μοντέλο που λάτρεψε ο Peter Lindberh, o Teller, o Meisel και όλοι οι μεγάλοι φωτογράφοι της εποχής της. Περπάτησε στα μεγαλύτερα fashion shows με το χαρακτηριστικό, έντονο catwalk της. Έγινε το βασικό πρόσωπο σε παγκόσμιες καμπάνιες που τις απέφεραν υπέρογκες για την εποχή αμοιβές με την ίδια, να μην ενδιαφέρεται ποτέ πραγματικά για τα χρήματα.
Το 1998 αποφασίζει να αποσυρθεί και να αφοσιωθεί στο πρώτο της παιδί, την Lily McMenamy, επίσης μοντέλο και ηθοποιό. Το 2004 κάνει την μεγάλη της επιστροφή για το show του οίκου Prada, ήταν η χρονιά που σταμάτησε να βάφει τα μαλλιά της ενώ έναν χρόνο αργότερα βρέθηκε στο εξώφυλλο της Vogue. Έκτοτε, ξεκίνησε δυναμικά τις συνεργασίες της με μεγάλους οίκους όπως Marc Jacobs, Versace, Givenchy και Gucci.
Η περίοδος του lockdown την βρήκε μητέρα τεσσάρων παιδιών και παντρεμένη με τον τρίτο της σύζυγο, τον Βρετανό έμπορο τέχνης Ivor Braka. Μέχρι τότε θεωρούσε ότι ο κόσμος των social media δεν την αφορά, ότι είναι για ηττημένους που προσπαθούν εναγωνίως να προβάλουν δημόσια την προσωπική τους ζωή. Η σχέση της με το Instagram ξεκίνησε μάλλον τυχαία, εξαιτίας της ανάγκης της να κάνει αυτό που τόσο καλά ήξερε, να φωτογραφίζεται φορώντας τα εκκεντρικά, υψηλής αισθητικής ρούχα της που για καιρό παρέμεναν αναξιοποίητα στην ντουλάπα της.
Έτσι, εντελώς αναπάντεχα η Kristen McMenamy άνοιξε έναν νέο δρόμο για όλες εκείνες τις γυναίκες που αρνούνται τα απαρχαιωμένα κλισέ, που δεν φοβούνται να αναμετρηθούν με τον χρόνο, που η μόδα είναι τρόπος έκφρασης και έμφυτη ανάγκη. Αποποιούμενη από νωρίς τον τίτλο της ωραίας γυναίκας, δηλώνοντας πως θεωρεί τον εαυτό της άσχημο και ότι μισεί το πρόσωπο της, αρνείται κάθε αισθητική παρέμβαση ενώ η beauty ρουτίνα της γίνεται μάλλον από κεκτημένη ταχύτητα και ένστικτο. Απεχθάνεται να ακούει ανθρώπους που μεγαλώνουν να παραπονιούνται και να θλίβονται για αυτό και δεν διστάζει να αποκαλύψει στην πιο γυμνή της αλήθεια.
Τα 90s ήταν η εποχή όπου ο χώρος της μόδας βίωνε ένα κρεσέντο λάμψης, δημιουργίας, υπερβολής και συχνά ασυδοσίας. Μία περίοδος χωρίς όρια με λιγότερα ταμπού και μεγαλύτερη ελευθερία όπου οι σχεδιαστές δημιουργούσαν από ανάγκη να εκφραστούν και όχι για να αυξήσουν το κοινό τους στο Instagram. Ήταν τότε που πρωτοεμφανίστηκαν τα supermodels γυναίκες με προσωπικότητα και εκτόπισμα που ακόμα και σήμερα δικαιολογούν τον τίτλο τους.
Σε εκείνη την χρυσή εποχή ανήκει και η Kristen McMenamy η οποία κατάφερε κάτι σημαντικότερο από το να διατηρήσει την λάμψη της, αυτή η απόκοσμη φιγούρα μπόρεσε να αναγεννηθεί μέσα από την σαγηνευτική διαφορετικότητα της που αντιστέκεται σε νόρμες που ποτέ δεν την όρισαν και δεν επέτρεψε να την καθορίσουν.
Αποπνέοντας μία οπτική παραφωνία που ισορροπεί μεταξύ δυναμικότητας και ευθραυστότητας παραμένει ορμητικά διάφανη και αδυσώπητα ειλικρινής. Είναι μία περσόνα φαινόμενο που αποδομεί τα στερεότυπα της ομορφιάς θέτοντας τους δικούς της όρους και κανόνες. Η ζωή της μπροστά από τον φακό είναι μέχρι και σήμερα ένας καλοπαιγμένος ρόλος και εκείνη θα είναι πάντα η πρωταγωνίστρια.