Σίγουρα έχεις προσέξει πως πλέον οι μεγάλοι οίκοι αλλά και οι αυτοκρατορίες της fast fashion έχουν εντάξει στις καμπάνιες τους oversize μοντέλα και γενικότερα μια μεγάλη γκάμα τύπων σωμάτων που αντιπροσωπεύουν ένα ευρύτερο κομμάτι της κοινωνίας. Να το πούμε απλά: είναι πιο ρεαλιστικά!

Παρατηρώντας όμως τα σώματα σ’ αυτές τις καμπάνιες, βλέπουμε πως είναι αψεγάδιαστα και παρουσιάζονται στην πιο τέλεια εκδοχή τους, λεία και λαμπερά! Για παράδειγμα, στην καμπάνια SKIMS, ενώ η ίδια η Kim περηφανεύεται για την πολιτική της εταιρείας να καλύπτει όλα τα σώματα, οι περισσότερες από τις φωτογραφίες που έκαναν τον γύρο του διαδικτύου, κατέληξαν στα χέρια των twitterάδων που αποκάλυψαν όλο το editing που είχαν υποστεί!

Το πιο τρανταχτό παράδειγμα είναι εκείνο τoυ supermodel Tyra Banks της οποίας η μέση φαίνεται φανερά αδυνατισμένη και κομμένη στα πλευρά, δηλαδή το body shape trend που έχουν κάνει διάσημο οι Kardashians.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Kim έχει κατηγορηθεί πως επεξεργάζεται –πολύ!- τις φωτογραφίες της. Αλλά όταν μιλάμε για την εταιρία της, την  SKIMS που προωθεί το body positivity αλλά και το πόσο μοναδικά είναι τα σώματά μας, το να λανσάρονται τόσο επεξεργασμένες φωτογραφίες, λειτουργεί ως αντικρουόμενο μήνυμα. Δηλαδή: «Ναι μεν μπορείς να είσαι juicy αλλά το σώμα σου πρέπει να είναι σφιχτό χωρίς σημάδια και κυτταρίτιδα για παράδειγμα. Μπορείς να είσαι ό,τι θες, αλλά στην καλύτερη εκδοχή σου!»

Δεν θα σου πω ψέματα, κι εγώ πολλές φορές έχω μπει στον πειρασμό να επεξεργαστώ φωτογραφίες μου είτε για κυτταρίτιδα, είτε γιατί μπορεί να μου …φαινόμουν πρησμένη ή παχουλή, είτε για οτιδήποτε μπορεί να σκεφτόμουν. Μάλιστα, έχω περάσει φάσεις που απεχθανόμουν το σώμα μου, το ήθελα πιο αδύνατο, πιο γυμνασμένο. Κι όταν έγινε πιο αδύνατο και γυμνασμένο με ενοχλούσαν οι ραγάδες ή τα σημάδια του! Δεν ήταν αψεγάδιαστο… 

photoshop

Είμαι σίγουρη πλέον ότι  δεν πήγαινε κάτι στραβά με το σώμα μου αλλά με τα standards που είχαν επιβληθεί από το marketing. Για παράδειγμα, δεν έβλεπα καμία από τις γυναίκες που θαύμαζα με ψωμάκια και θυμάμαι ότι τα μισούσα αυτά τα ψωμάκια. Μόνο όταν κατάφερα να χαλαρώσω με τον εαυτό μου και να με καταλάβω περισσότερο, πήγα σε διατροφολόγο για να χάσω κιλά και να μπω σε πρόγραμμα. Αυτή η διαδικασία όχι απλά με έμαθε να αγαπώ και να προσέχω το σώμα μου αλλά και να κατανοώ απόλυτα τι θα πει το body positivity: Κάθε σώμα είναι μοναδικό, έχει τις δικές του ανάγκες και ιδιοτροπίες και κυρίως τη δική του ομορφιά και ταυτότητα.  Κάπως έτσι, σταδιακά σταμάτησα να αγχώνομαι τόσο πολύ.

Βλέποντας τις δηλώσεις της Kim πως δυσκολευόταν να βρει ρούχα που να της ταιριάζουν εξαιτίας των… καμπυλών της και πως αυτός ήταν ο λόγος που δημιούργησε τα SKIMS, μου φαίνονται αντικρουόμενες καθώς δεν προωθεί το body positivity αλλά αντίθετα προωθεί τον δικό της σωματότυπο που δεν είναι καν φυσικό αποτέλεσμα!

Από το πρόσωπο στο σώμα

Άλλο ένα στοιχείο που καλύπτει το photoshop -εκτός από το να κόβει πλευρά και να φουσκώνει γλουτούς- είναι οι ρυτίδες. Στις περισσότερες καμπάνιες που γίνονται με μοντέλα άνω των 40, όπως και στην καμπάνια των SKIMS με τις Tyra Banks, Heidi Klum και Alessandra Ambrosio δεν φαινόταν ούτε δείγμα γήρανσης, ούτε ρυτίδα. Και κάπως έτσι παθαίνεις την πρώτη κρίση όταν εμφανιστούν αυτές οι λεπτές γραμμές στο δέρμα σου και δεν ξέρεις σε ποιον πλαστικό να πρωτοκλείσεις ραντεβού!

Η εποχή της εικόνας είναι πολύ ισχυρή. Οι εικόνες τις οποίες προβάλουμε στη ζωή μας με τη μορφή εξωφύλλων, διαφημίσεων ή βίντεο, δημιουργούν εντυπώσεις και διαμορφώνουν τα πρότυπα τα οποία ακολουθούμε. Μια ωραιοποιημένη εικόνα ευχαριστεί οπτικά αλλά εντυπώνεται στον εγκέφαλό μας ως «ανάγκη» να γίνουμε κι εμείς έτσι- σαν φωτογραφία. Εάν αλλάξουμε τον τρόπο σκέψης μας και αντιμετωπίζουμε τις ρυτίδες, τις ραγάδες, την κυτταρίτιδα, τα παχάκια ή τους πόρους ως μέρος ενός πανέμορφου και ολοκληρωμένου σώματος, ίσως καταφέρουμε περισσότερα. Ίσως μάθουμε περισσότερα για το σώμα μας και τις ανάγκες του όταν το αγαπήσουμε και το αποδεχτούμε όπως είναι. Γιατί εμείς ορίσαμε ως «ατέλειες» τις ραγάδες, τις ρυτίδες και την κυτταρίτιδα, εμείς ορίσαμε το άσχημο και το όμορφο. Αν αλλάξουμε αυτό το mind set με όπλο μας τη εικόνα, τότε μόνο θα καταλάβουμε το πόσο ωραία και μοναδικά πλάσματα είμαστε.

photoshop

Διαβάστε επίσης: Υπόθεση Λιγνάδη: Τzef Montana εναντίον των αντρών “παλαιάς κοπής”

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!