Σε ένα όχι τόσο μακρινό παρελθόν, το να μπει μια γυναίκα σε ένα sex shop και να αγοράσει μια γυναίκα βοηθήματα στο σεξ αποτελούσε ταμπού. Οι αγορές, εννοείται, πως πραγματοποιούνταν μόνο στα κρυφά, όταν πήγαινε κάποιο ταξίδι στο εξωτερικό ή αργότερα online. Το social shaming οδήγησε πολλές γυναίκες είτε να καταπιέζονται σεξουαλικά, είτε να πραγματοποιούν τις αγορές τους online χωρίς τη δυνατότητα να εξυπηρετηθούν από κάποιον υπάλληλο που γνωρίζει ακριβώς τα προϊόντα και τη χρήση τους!
Η κοινωνική ντροπή και η… λαϊκή απαίτηση ήταν αυτή που οδήγησε και τα sex shops να υιοθετήσουν απόλυτα διακριτικές πρακτικές, χρησιμοποιώντας πακέτα που δε φέρουν κανένα απολύτως σήμα που να μαρτυρά την προέλευσή τους! Και ερωτώ: Γιατί να ντρεπόμαστε δηλαδή;
The story so far
Για την ιστορική αναδρομή να αναφέρουμε πως η γυναικεία σεξουαλική ευχαρίστηση άρχισε να “υπάρχει” τη δεκαετία του ’70. Επικεφαλής του αγώνα ήταν η ακτιβίστρια Betty Dodson, η οποία είχε ως στόχο να ενισχύσει την άνεση των γυναικών με το σώμα τους και να δυναμώσει το συναίσθημα ότι έχουν δικαίωμα στην απόλαυση, ενθαρρύνοντας τον αυνανισμό. Στην αρχή οι αντιδράσεις ήταν έντονες, ακόμα και από τις ίδιες τις γυναίκες. Παρόλα αυτά το μήνυμα ξεκίνησε να μεταδίδεται γρήγορα. Όσον αφορά το πρώτο sex shop δημιουργήθηκε το 1962, από την Beate Uhse-Rotermund (Μπεάτε Ούζε), πρώην πιλότο καταδιωκτικού της Λουφβάβε, η οποία πουλούσε “βοηθητικά προϊόντα γάμου”. Η Ούζε ενθάρρυνε το καλό σεξ μεταξύ των δυο φύλων, το οποίο παρουσίαζε ως βασικό συστατικό για μια υγιή σχέση!
Στο σήμερα, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η Lynn Comella, καθηγήτρια Φυλετικών και Σεξουαλικών Σπουδών, το business στο σεξ άλλαξε άρδην, όταν, επιτέλους, οι επιχειρήσεις αντιλήφθηκαν ότι το πιο δυνατό καταναλωτικό κοινό είναι οι γυναίκες. Τα sex shops που υπήρχαν μέχρι πριν μια εικοσαετία περίπου, ήταν σχεδιασμένα σχεδόν αποκλειστικά για την κάλυψη των αναγκών στρέιτ ανδρών. Η αγανάκτηση και η αμηχανία που συνδεόταν με την αγορά κάποιου sex toy από μια γυναίκα και μάλιστα σε ένα περιβάλλον αφιλόξενο και οριακά επικίνδυνο, οδήγησαν στη δημιουργία φιλικών προς όλους sex shops.
Η σεξουαλική χειραφέτηση
Το πως οι γυναίκες οδηγήθηκαν στη σεξουαλική τους χειραφέτηση, εξηγείται από την Dr Wood, στο βιβλίο της Consumer Sexualities. Κατά τη διάρκεια των ερευνών της ανακάλυψε πως η κουλτούρα του γυναικείου sex shopping, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ξεκίνησε από τις μπουτίκ της υψηλής ραπτικής του Λονδίνου. Όλη αυτή η σεξουαλική επανάσταση άρχισε να εξορίζει τη φιλοσοφία της πίσω πόρτας στα sex shops και δημιούργησε μια ακόμη πίεση στις γυναίκες: να έχουν αυτοπεποίθηση και να είναι ενδυναμωμένες καταναλώτριες σεξουαλικών βοηθημάτων.
Η ψυχολογία της καταναλώτριας
Το sex shopping είναι πολύ προσωπική υπόθεση και όλοι μας το αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά! Άλλες νιώθουν πολύ άνετα και άλλες όχι και τόσο. Η εμπειρία μπορεί να είναι αγχωτική και δύσκολη για μια γυναίκα που ενδεχομένως δεν το έχει ξανακάνει. Αλλά αλήθεια, τι είναι αυτό που ντρέπεστε; Τις άλλες γυναίκες στο κατάστημα; Τους άντρες; Ή τον πωλητή; Κάντε zoom out και συνειδητοποιήστε: οι πωλητές σε αυτά τα καταστήματα είναι ακριβώς αυτό, πωλητές, θέλουν δηλαδή να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Δεν τους αφορά αν τα θέλετε για “δώρο” ή για εσάς. Άσε που είναι απολύτως ενημερωμένοι και μπορούν να σας κατατοπίσουν επακριβώς για τις χρήσεις των σεξουαλικών βοηθημάτων. Σκεφτείτε: δεν είναι κρίμα να χάνετε στιγμές απόλαυσης που μπορεί να σας προσφέρει ένα sex toy για μια στιγμή αμηχανίας στο ταμείο;
--