Φανταζόμαστε ότι γνωρίζεις ότι η φωτογραφία που έχεις επιλέξει για το προφίλ σου στα κοινωνικά δίκτυα κάτι δείχνει για εσένα. Και επειδή όλο και περισσότεροι υπεύθυνοι προσλήψεων ή και άνθρωποι που θα μπορούσαν να είναι σημαντικοί για την καριέρα μας μας «googlάρουν» προκειμένου να μάθουν περισσότερα για εμάς πριν ή μετά από μια συνέντευξη, είναι καλύτερο να επιλέξεις κάποια πολύ προσεκτικά. Σε γενικές γραμμές θα λέγαμε ότι η φωτογραφία αυτή είναι ο τρόπος που παρουσιαζόμαστε στον κόσμο, σε αυτούς που συχνά δεν μας γνωρίζουν στην «πραγματική ζωή».

Και αυτό που μόλις διάβασες δεν είναι μια προσωπική αίσθηση. Υπάρχει μελέτη που επιβεβαιώνει τη σχέση μεταξύ της φωτογραφίας προφίλ και της προσωπικότητάς μας. Τη διεξήγαγε το Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, αναλύοντας τις εικόνες 66.000 λογαριασμών Twitter και βρίσκοντας ομοιότητες μεταξύ φωτογραφιών και χαρακτήρων (η μελέτη δημοσιεύτηκε στο New Scientist και παρουσιάστηκε σε Διεθνές Συνέδριο).

Έχουν εντοπιστεί πέντε χαρακτηριστικά προσωπικότητας λοιπόν, το καθένα με τη δική του τυπική εικόνα: εξωστρέφής, ανοιχτός σε νέες εμπειρίες, ευχάριστος, ευσυνείδητος και νευρωτικός.

φωτογραφία

Τι σημαίνει η φωτογραφία που έχεις στο προφίλ σου στα social media

Οι εξωστρεφείς προτιμούν τις καλλιτεχνικές και δημιουργικές εικόνες, ακόμα κι αν δεν είναι τεχνικά τέλειες (για παράδειγμα, είναι λίγο θολές), στις οποίες εμφανίζονται νεότεροι από ό,τι είναι.

Όσοι είναι ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες προτιμούν τα πορτρέτα, τα οποία μπορεί να απεικονίζουν και αντικείμενα.

Οι ευχάριστοι, χαρούμενοι και κοινωνικοί άνθρωποι αγαπούν τις πολύχρωμες και χαρούμενες φωτογραφίες, στις οποίες χαμογελούν. Είναι συχνά τραβηγμένες σε αστείες καταστάσεις και δεν έχει σημασία αν είναι θολές και ή ακόμη και τεχνικά ατελής.

Οι ευσυνείδητοι άνθρωποι τείνουν να επιλέγουν φωτογραφίες στις οποίες είναι μόνοι τους και όχι σε ομάδα. Η προσωπικότητά τους αναδεικνύεται από το γεγονός ότι συχνά μπορεί να φαίνονται μεγαλύτεροι από την πραγματική τους ηλικία.

Τέλος, οι νευρωτικοί δεν αποφεύγουν απλώς τα κλασικά πορτρέτα, αλλά δεν έχουν καν φωτογραφία προφίλ, αλλά κάποιο σύμβολο, κάποιο τοπίο, κάποιο καρτούν ή ακόμη και κάποιο αντικείμενο.

φωτογραφία

Πως θα φτιάξεις λοιπόν το προσωπικό σου branding;

Συνοχή: η φωτογραφία είναι το λογότυπό σου, σε κάνει αναγνωρίσιμο. Σκέψου λοιπόν τι  μήνυμα θέλεις να μεταφέρεις και σε ποιον. Εμπνεύσου από τις εικόνες στους ιστότοπους εργοδοτών για να κατανοήσεις το στυλ και τις αξίες τους.

Σύνθεση και καδράρισμα: επίλεξε ανάμεσα σε τρεις μορφές, το κοντινό πλάνο, το φαρδύ πλάνο που περιλαμβάνει και τα χέρια ή το πορτρέτο σε ένα μέρος που σε χαρακτηρίζει. Εάν τα ρούχα είναι ορατά, φόρεσε κάτι που θα φορούσες και στη δουλειά.

Έκφραση: είναι σωστό να εμπνέεις επαγγελματισμό και σοβαρότητα, αλλά πρόσεχε μην πάρεις κάποια έκφραση δεν θα προκαλεί ενσυναίσθηση. Ένα όμορφο αυθόρμητο χαμόγελο είναι η καλύτερη επιλογή.

Επαγγελματισμός: Μια λήψη από έναν επαγγελματία είναι καλύτερη. Σίγουρα όμως δεν πρέπει να είναι  selfie.

φωτογραφία

Συνέπεια: Η φωτογραφία πρέπει να είναι ίδια σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Προσπάθησε να μην την αλλάξεις για τουλάχιστον ένα χρόνο. Η επανάληψη αυξάνει την απομνημόνευση και σου δίνει περισσότερες πιθανότητες να σε θυμούνται.

Ποιότητα: χρησιμοποίησε εικόνες σε μορφή jpg, που επιτρέπει τη σωστή φωτογραφική ποιότητα.

Διάβασε ακόμη: Quitfluencers: Ποια είναι η νέα φυλή εργαζομένων που έχει την παραίτηση στο τσεπάκι της;

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!