Google, Facebook, Apple, Amazon. Οι κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας λαμβάνουν εκατομμύρια βιογραφικά ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι έχουν μια πολύ καλή διαδικασία για την επιλογή των καλύτερων υποψηφίων για τη δουλειά. Ποια όμως είναι αυτά τα χαρακτηριστικά;

Όχι, δεν είναι η λίστα με τις δημοφιλείς ερωτήσεις συνεντεύξεων που βρήκες στην αναζήτησή στο Google. Στην πραγματικότητα, η διαδικασία πρόσληψης πηγαίνει πέρα από τις κλασικές ερωτήσεις που αφορούν τη δουλειά.

google

Αν ετοιμάζεσαι για interviews δες τι κάνουν οι εταιρείες αυτές στους υποψήφιους και παίρνε μαθήματα:

Καλούν τον υποψήφιο την ώρα που δεν το περιμένει

Οποιοσδήποτε μπορεί να απαντήσει σωστά σε ένα πρώτο call όταν το περιμένει. Τι συμβαίνει, όμως, αν λάβει ένα τηλεφώνημα όταν ακόμα κοιμούνται, όταν είναι στο γυμναστήριο ή στην τουαλέτα; Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο οι κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας βρίσκουν άτομα που είναι έτοιμα για τη δουλειά ανά πάσα στιγμή.

Κάνουν το πρόγραμμα της συνέντευξης όσο το δυνατόν πιο μπερδεμένο και απρόβλεπτο

Όσο λιγότερα γνωρίζουν οι συνεντευξιαζόμενοι για το τι πρόκειται να συμβεί κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τόσο το καλύτερο. Αυτός είναι ένας εξαιρετικός δείκτης του ποιος θα έχει καλύτερη απόδοση όταν κανείς δεν έχει ιδέα τι συμβαίνει.

Βεβαιώνονται ότι κάτι δεν πάει καλά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης

Κανονίζουν για παράδειγμα σκόπιμα την παρουσίαση του υποψηφίου σε μια αίθουσα όπου ο εξοπλισμός δεν λειτουργεί. Εάν ο υποψήφιος είναι σε θέση να το ξεπεράσει και να προσαρμοστεί, τότε αυτό είναι ένα καλό σημάδι ότι είναι εύκολο να συνεργαστεί μαζί τους. Πόντοι μπόνους δίνονται για υποψηφίους που έχουν Plan B, Plan C και Plan D.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης κάνουν ένα σωρό εσφαλμένες υποθέσεις

Εάν η τελευταία δουλειά του υποψηφίου ήταν στο Twitter για παράδειγμα ρωτούν, “Πόσο καιρό δούλευες στο Yahoo;” Σημειώνουν έτσι τον τόνο του υποψηφίου όταν τους διορθώνει. Αν καταφέρει να παραμείνει ψύχραιμος τότε το’ χει. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες τεχνολογίας ανακαλύπτουν πώς θα είναι στη συνεργασία όταν αναπόφευκτα θα γίνει η στραβή.

google

Ζητούν από τον υποψήφιο να λύσει τα δικά τους, συγκεκριμένα προβλήματα

Οι εταιρείες τεχνολογίας συχνά βάζουν υποψηφίους να λύνουν πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν εκείνη τη στιγμή. Κι αυτός είναι ένας τέλειος τρόπος για δωρεάν βοήθεια εκείνη τη στιγμή, αλλά και για να δουν πραγματικά με ποιο τρόπο θα ήταν βοηθητικός στην ομάδα, αν δούλευε ήδη εκεί.

Τους αλλάζουν δωμάτιο

Οι εταιρείες- μεγαθήρια δεν αφήνουν τους υποψήφιους να αισθάνονται άνετα κατά τη διάρκεια της συνέντευξης. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο βρίσκουν άτομα που είναι ενθουσιασμένα ακόμη κι αν νιώθουν άβολα.

Κάνουν τις ίδιες ερωτήσεις ξανά και ξανά και ξανά

Στον τεχνολογικό κόσμο, η προβλεψιμότητα είναι κάτι καλό. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης, κάνουν την ίδια ερώτηση ξανά και ξανά. Αυτό είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για να τσεκάρουν τη συνέπεια του υποψηφίου και πόσο δημιουργικός γίνεται όταν σκεφτεί κάτι περισσότερο.

Κάνουν τη συνέντευξη δυο δυο και ακολουθούν το pattern “Ο καλός και ο κακός”

Εδώ μιλάμε για σπάσιμο νεύρων. Ο υποψήφιος κάθεται στη μέση μιας αίθουσας συνεδριάσεων με τους ανθρώπους που του παίρνουν συνέντευξη στις δύο άκρες του τραπεζιού. Είναι σε θέση να κατευθύνει την προσοχή και στους δύο; Απαντάει επαρκώς σε κάθε ερώτηση ταυτόχρονα; Ή μήπως είναι εξαντλημένος και αναρωτιέται γιατί πήγε εξ’ αρχής σε αυτή τη συνέντευξη; Αυτό είναι ένας εξαιρετικός δείκτης για το πώς θα αποδώσει ο υποψήφιος κατά τη διάρκεια μιας κρίσιμης κατάστασης.φδ

google


Κάνουν μια ερώτηση και μετά κάνουν θόρυβο

Κάνουν μια ερώτηση στον υποψήφιο. Στη συνέχεια, μόλις αρχίσει να απαντά, αρχίζουν να πληκτρολογούν δυνατά. Ζητούν συγγνώμη και λένε ότι «ακούω απλώς κρατάω σημειώσεις». Έτσι, βλέπουν αν ο υποψήφιος μπορεί να παραμείνει συγκεντρωμένος στην ερώτηση ή αν χαθεί. Αυτό βοηθάει να βρεθεί ο υποψήφιος που δεν αφήνει μικροσκοπικούς περισπασμούς να εμποδίζουν την ολοκλήρωση της δουλειάς.

1 μήνα μετά τηλεφωνούν και προσφέρουν στον υποψήφιο μια δουλειά για την οποία δεν έστειλε βιογραφικό

Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεφορτωθούν ανθρώπους που προφανώς δεν ήθελαν πραγματικά τη δουλειά από την αρχή. Ο υποψήφιος παλεύει για τη δουλειά που ήθελε; Δέχεται την προσφορά επειδή πιστεύει ότι είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να πάρει; Ή μήπως το αρνείται επειδή έχει ήδη βρει άλλη δουλειά; Κι αυτή η τακτική είναι ο καλύτερος τρόπος για να το καταλάβουν αυτό.

Διάβασε ακόμη: Το νέο βιογραφικό: Τι πρέπει να περιλαμβάνει το CV της νέας εποχής

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!