Σε όλες τις δουλειές υπάρχουν οι καλές και οι κακές ημέρες. Όλοι ελπίζουμε πως οι καλές θα ξεπερνούν τις κακές καθώς ο καθένας μας βάζει τα δυνατά του για να περνάνε οι μέρες -αν όχι ευχάριστα- έστω ομαλά. Υπάρχουν όμως και οι μέρες που συμβαίνουν κάποια άσχημα πράγματα στη δουλειά και ο manager ή ο προϊστάμενος πρέπει να τα επικοινωνήσει με τους υπόλοιπους. Εάν αυτή είσαι εσύ, σίγουρα γνωρίζεις πως δεν είναι το πιο ευχάριστο πράγμα στον κόσμο. Υπάρχουν κάποια πράγματα που σίγουρα δεν πρέπει να κάνεις όταν μεταφέρεις τα άσχημα νέα και άλλα που είναι απαραίτητα αν θες να είσαι καλή manager.
Do: Δείξε συμπάθεια
Είναι πολύ σημαντικό να περάσεις στον υφιστάμενό σου πως τον καταλαβαίνεις και τον συμπονάς ενώ μπορείς να προσφέρεις και την υποστήριξή σου. Έτσι θα κάνεις τους συνεργάτες σου να αισθάνονται πως έχουν υποστήριξη και ανήκουν σε μια κοινότητα όπου τα άσχημα νέα «θα τα διαχειριστούμε όλοι μαζί».
Don’t: Μην τους χρυσώσεις το χάπι
Δεν είναι απαραίτητο να μοιραστείς όλες τις πληροφορίες που έχεις. Πρέπει να βάλεις προτεραιότητα στο τι είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι υφιστάμενοί σου και τι όχι. Σε καμία περίπτωση δεν χρειάζεται να πεις ψέματα για να τους χρυσώσεις το χάπι γιατί συνήθως τίποτα δεν μένει κρυφό.
Do: Ανέλαβε την ευθύνη
Δεν υπάρχει κάτι χειρότερο στα μάτια των εργαζομένων από έναν προϊστάμενο που δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες του. Εάν έχεις παίξει τον ρόλο σου στην κατάσταση -είτε πολύ είτε λίγο- είναι σημαντικό να αναλάβεις τις ευθύνες σου, να σκεφτείς τι θα μπορούσε να είχε γίνει διαφορετικά και ίσως ανοίξεις μια εποικοδομητική συζήτηση που θα σας βοηθήσει όλους στο μέλλον.
Don’t: Μην επικεντρωθείς σε εσένα
Ενώ είναι σημαντικό να αναλάβεις τις όποιες ευθύνες σου, είναι εξίσου σημαντικό να μην βγάλεις κάποιο λόγο στον οποίο θα εξηγείς γιατί δεν φταις και απλά σε «μπλέξανε». Μην αναλύσεις τους λόγους που δεν φταις επικεντρώσου στο να ανακοινώσεις το πρόβλημα, να αναλάβεις την όποια ευθύνη, να προτείνεις λύσεις και να είσαι ανοιχτή στον διάλογο.
Don’t: Μη σηκωθείς και φύγεις κατευθείαν
Είναι λογικό να βιάζεσαι να βγεις από αυτή την άβολη κατάσταση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα. Κάτι τέτοιο όπως καταλαβαίνεις όμως, δεν θα φανεί ωραίο στα μάτια των υπαλλήλων σου και σίγουρα δεν θα δείξεις ενσυναίσθηση. Μπορείς όταν τελειώσεις με τις ανακοινώσεις σου να δηλώσεις πως είσαι εδώ για τυχών απορίες και να απαντήσεις σε ερωτήσεις.
Διάβασε ακόμα: 4 tips αν δουλεύεις σε ανδροκρατούμενο περιβάλλον