Έχει συμβεί σε όλους μας να έχουμε πάει σε κάποια συνέντευξη για δουλειά και να έχουμε “κομπλάρει” σε κάποια ερώτηση αυτού που μας παίρνει συνέντευξη. Ε, ναι όσο προετοιμασμένοι και να είμαστε αυτό μπορεί να συμβεί. Όποια και αν είναι η ερώτηση πάντως, υπάρχουν τρόποι να απαντήσουμε διπλωματικά χωρίς να πούμε ψέματα, αλλά και χωρίς να παραδεχτούμε πως δεν έχουμε κάποια δεξιότητα που μας ζητούν. Τρεις διάσημοι career coach μας λένε τι να κάνουμε σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις.
1. Μην πεις ψέματα
“Το μεγαλύτερο λάθος που μπορείς να κάνεις είναι να πεις ψέματα αντί να αναγνωρίσεις αυτό που δεν ξέρεις” λέει ο Daniel Space ο διασημότερος carreer coach (και στο Tik Tok).”Μεγάλο λάθος γιατί αν έχεις απέναντι σου έναν έμπειρο μάνατζερ, απλώς θα καταλάβει το ψέμα σου. Και δεν θα πάρεις τη δουλειά! Δεν είναι καλύτερα απλώς να πεις ότι δεν έχεις όλες τις δεξιότητες, έχεις όμως την διάθεση, την ευελιξία και την αντίληψη να μάθεις;” καταλήγει ο coach.
2. Μην φλυαρείς ανεξέλεγκτα όταν δεν καταλαβαίνεις κάτι
Όπως λέει χαρακτηριστικά η career coach Mary Abbajay, πρόεδρος της εταιρείας συμβούλων ανάπτυξης ηγεσίας Careerstone Group, “οι άνθρωποι νομίζουν ότι όταν μιλούν πολύ απαντούν στις ερωτήσεις. Δεν είναι κακό να ζητάς διευκρινίσεις. Το αντίθετο μάλιστα, δείχνει αυτοπεποίθηση και βεβαιότητα. Επίσης, όταν ζητάς να επαναληφθεί η ερώτηση θα σε βοηθήσει να κερδίσεις χρόνο για να βρεις την απάντηση” μας λέει η Abbajay.
3. Μην τα παρατάς με ένα «δεν ξέρω». Υποστήριξε τον εαυτό σου!
“Πέρα από τα βασικά προσόντα, οι εταιρείες που στοχεύουν στο μέλλον γνωρίζουν ότι δεν πρόκειται να έχετε για τα πάντα απάντηση, επομένως είναι ok να παραδεχτείτε ότι δεν έχετε αποκτήσει ακόμη μια συγκεκριμένη δεξιότητα ή αντιμετωπίζετε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα” λέει η Tejal Wagadia, career coach και υπεύθυνη προσλήψεων σε μια μεγάλη τεχνολογία Εταιρία. “Υπάρχει αυτή η παράξενη αντίληψη ότι κάθε εταιρεία αναζητά έναν υποψήφιο που πληροί όλα τα προσόντα. Αυτό δεν υπάρχει! Αλλά μην λέτε απλώς «δεν ξέρω» όταν είστε μπερδεμένοι. Το να πείτε κάτι σαν, “Δεν το ξέρω ακόμα, αλλά είμαι πρόθυμος να μάθω “, δείχνει την προθυμία σας να μάθετε νέα πράγματα” λέει η Wagadia.
Το θέμα είναι να υποστηρίξετε ότι είστε ο καλύτερος υποψήφιος για τη δουλειά και να συνδέσετε τις προηγούμενες εμπειρίες και τις δεξιότητές σας με αυτό που απαιτεί η εργασία.
Και να θυμάστε
Όταν σας παίρνουν συνέντευξη από μια εταιρεία κι εσείς παίρνετε συνέντευξη από την εταιρεία! Το πώς ανταποκρίνονται οι άλλοι όταν χρειάζεστε βοήθεια ή διευκρίνιση σε μια ερώτηση μπορεί να σας πει πολλά για τις αξίες τους.
«Αν ένας διευθυντής προσλήψεων ή μια εταιρεία δεν είναι δεκτικός στο να είστε ευάλωτοι, αυτό δεν είναι καλό», καταλήγει η coach Tejal Wagadia. «Τώρα ξέρετε ότι δεν είναι μια εταιρεία στην οποία θέλετε να εργαστείτε, γιατί ποιος αναζητά υπαλλήλους που είναι 100% τέλειοι;»