«Πρώτα ζούμε, μετά δουλεύουμε!», φαίνεται να λένε οι Gen-Z και οι Millennials. Η γενιά που έζησε την κρίση και θα εργαζόταν σε οποιαδήποτε συνθήκη, είναι η γενιά που μετά τον Covid-19 θέτει όρια και στην εργασία της.
Κατά τη διάρκεια του Covid-19 ζήσαμε όλοι μια νέα πραγματικότητα όπου μπορούσαμε να δουλέψουμε από το σπίτι, να τελειώνουμε τη δουλειά μας πιο γρήγορα αλλά και να έχουμε χρόνο για τον εαυτό μας. Επιπλέον, οι περισσότεροι Gen-Z έχουν πάει στο εξωτερικό ενώ ένα μεγάλο ποσοστό έχει σπουδάσει ή έχει εργαστεί εκεί. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να γνωρίζουν από πρώτο χέρι πόσα πρέπει να γίνουν ακόμα στην χώρα μας σχετικά με τα εργασιακά αλλά και πως όλα λειτουργούν ακόμα προς συμφέρον του εργοδότη…
Οι αριθμοί της έρευνας του Ομίλου Adecco «Global Workforce of The Future 2022», μας δίνουν μιαν εικόνα: Πάνω από το ¼ των εργαζομένων (27%) αναζητούν να αλλάξουν δουλειά τους επόμενους 12 μήνες και το 45% από αυτούς υποβάλλουν ενεργά αίτηση ή ήδη κάνουν συνεντεύξεις για άλλες θέσεις εργασίας. Το πιο ανησυχητικό, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι το 50% των εργαζομένων που έχουν δει άλλους να παραιτούνται έχουν παραιτηθεί, ενώ το 70% από αυτούς σκέφτηκαν τότε να παραιτηθούν.
Οι Quitfluencers δεν φοβούνται να παραιτηθούν αν δεν είναι απόλυτα ευχαριστημένοι με τον μισθό, το περιβάλλον ή τις συνθήκες της εργασίας τους. Αυτοί οι νέοι εργαζόμενοι είναι το σύμπτωμα -με σάρκα και οστά- της “Μεγάλης Παραίτησης”, δηλαδή της δυσφορίας στον εργασιακό χώρο και έχουν τη δύναμη να προκαλέσουν μια «πανδημία» παραιτήσεων. Διαμαρτύρονται για την απώλεια κατακτημένων δικαιωμάτων και προτάσσουν την ψυχική τους υγεία. Βάσει της έρευνας, οι Gen Z έχουν 2,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να παραιτηθούν από τα παιδιά της Χιλιετίας…
Φυσικά ο μισθός παραμένει ο κύριος παράγων που μπορεί να ωθήσει κάποιον σε παραίτηση και αναζήτηση άλλης εργασίας. Ωστόσο, εάν υπάρχει το αίσθημα της δέσμευσης στους εργαζομένους ο μισθός πέφτει στην 6η θέση των προαπαιτούμενων. Η έκθεση Global Workforce of the Future αποκαλύπτει ότι, σε μεγάλο βαθμό, αυτό που κάνει τους εργαζόμενους να θέλουν να παραμείνουν στη δουλειά τους είναι το πόσο ευτυχισμένοι είναι, πόσο σταθεροί είναι στην εργασία και στο σπίτι, η σχέση με τους συναδέλφους τους και η ευελιξία που τους παρέχεται.
Τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν ότι το συναδελφικό περιβάλλον, η αίσθηση της εργασιακής ασφάλειας και η εμπιστοσύνη από τους διευθυντές συμβάλλουν στην υψηλή εργασιακή ικανοποίηση και άρα πληρούν τα βασικά προαπαιτούμενα που θέτουν οι Gen Z στην εργασία τους. Από την άλλη πλευρά, ο φόρτος εργασίας, η ικανότητα διατήρησης της ψυχικής και σωματικής ευεξίας, η επαγγελματική εξέλιξη και η αναβάθμιση των δεξιοτήτων (δηλαδή η απόκτηση εμπειρίας) αποτελούν σημαντικά στοιχεία για πολλούς. Μόνο το 54% των εργαζομένων είναι ικανοποιημένο με τις προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης. Αυτό που είναι επίσης ενδιαφέρον είναι ότι μόνο το 57% των εργαζομένων είναι ικανοποιημένοι με τη θέση του εργοδότη τους σε σημαντικά κοινωνικά ζητήματα.
Αυτό που δείχνουν οι αριθμοί είναι η ανάγκη να δημιουργηθεί μια νέα εργασιακή κουλτούρα που θα έχει τον άνθρωπο στο επίκεντρο και όχι μόνο το κέρδος. Οι Quitfluencers θα είναι η φυλή που θα κυριαρχήσει στα εργασιακά και αυτό είναι κάτι που ο επιχειρηματικός κόσμος πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη.
Διαβάστε επίσης: Πως να προσαρμοστείς γρήγορα στη νέα σου δουλειά