Δουλεύεις σκληρά, είσαι αποτελεσματική, έχεις τις σωστές δεξιότητες! Μπράβο, αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που μπορούν να εντυπωσιάσουν το αφεντικό σου. Όμως, υπάρχουν πάντα και άλλοι τρόποι- όχι τόσο mainstream- που μπορείς να ξεχωρίσεις μέσα σε ένα «πλήθος» εργαζομένων. Ανεξάρτητα από το εάν είσαι νέος στη δουλειά σου ή όχι, υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που μπορείς να κάνεις και να ανακηρυχτείς ο υπάλληλος της χρονιάς.
#1 Να είσαι ανοιχτή να μάθεις καινούργια πράγματα
Είτε είσαι 20 είτε είσαι 60 πάντα υπάρχει κάτι καινούργιο να μάθεις. Είναι μια νοοτροπία χρήσιμη σε όλους τους τομείς της ζωής μας, πόσω μάλλον στη δουλειά. Προσπάθησε να είσαι συνεχώς ενημερωμένη για οτιδήποτε καινούργιο συμβαίνει στον τομέα εργασίας σου, να ακούς τι γίνεται γύρω σου και να δέχεσαι συμβουλές. Επιπλέον, είναι σημαντικό να σέβεσαι τους «άγραφους νόμους» του γραφείου.
#2 Όταν κάνεις λάθος να το παραδέχεσαι
Σε κανέναν δεν αρέσουν οι δικαιολογίες. Όταν κάνεις κάποιο λάθος στη δουλειά παραδέξου το. Όλοι κάνουμε λάθη, όλοι είμαστε άνθρωποι, όλοι θα τσακωθούμε αργά ή γρήγορα με το αφεντικό και το βασικό που πρέπει να θυμάσαι είναι πως σίγουρα θα ξανακάνεις. Η παραδοχή δείχνει υπευθυνότητα, ότι μπορείς να αναλάβεις τις ευθύνες που σου αναλογούν χωρίς περιστροφές. Με λίγα λόγια δείχνει ότι είσαι αξιόπιστη.
#3 Δώσε λύσεις
Εάν προκύψει ένα πρόβλημα είναι σημαντικό: πρώτον να μη δείξεις πανικό και δεύτερον να σκεφτείς κάποιες πιθανές λύσεις. Τότε πήγαινε στο αφεντικό σου και επικοινώνησε το ζήτημα με ψυχραιμία. Φυσικά δεν εννοούμε να μάθεις κάτι το πρωί και να το επικοινωνήσεις στο σχόλασμα, αλλά 10 λεπτά μπορείς να πάρεις για να σκεφτείς με ψυχραιμία εάν το επιτρέπει η κατάσταση.
Επιπλέον, εάν εντοπίσεις κάποια προβλήματα στη λειτουργία της εταιρίας μπορείς να τα καταγράψεις με σαφήνεια και να σκεφτείς λύσεις. Να θυμάσαι πάντα ότι κάνεις απλές προτάσεις δεν πας να επιβάλεις τη δική σου άποψη.
#4 Μην είσαι μόνο λόγια
Όταν κάποιος σου λέει συνέχεια ότι θα κάνει κάτι αλλά δεν το κάνει, δεν σου αρέσει, σωστά; Ε! το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το αφεντικό σου. Όταν λες πως θα κάνεις μια δουλειά και τελικά δεν κάνεις τίποτα δεν δείχνεις και την καλύτερη εικόνα. Κυρίως δείχνεις αναξιόπιστη.
Σίγουρα θα υπάρξουν στιγμές που θα δυσκολευτείς να τηρήσεις κάποιο χρονοδιάγραμμα ή θα μείνεις πίσω σε κάποιο project. Σε αυτή την περίπτωση αντί να αγχωθείς, μπορείς να το συζητήσεις με κάποιον υπεύθυνό σου και να πάρεις παράταση ή έστω κάποια συμβουλή.
Διάβασε ακόμα: Αυτά είναι τα top επαγγέλματα για το 2023