Σε κανένα γραφείο, σε καμία δουλειά δεν κυριαρχεί για πάντα η νηνεμία! Εκεί που όλα είναι καλά ξαφνικά τσουπ, σκάει μια κρίση, μια καταιγίδα κι έρχονται τα πάνω κάτω. Μια κρίση μπορεί να βγάλει σε κάποιους τον χειρότερο εαυτό τους. Σε άλλους τον καλύτερο. Το σίγουρο είναι ότι προκαλεί αναστάτωση, ακόμη κι αν δεν επιβαρύνεσαι, ακόμη κι αν δεν ευθύνεσαι ή δεν σε αφορά καθόλου.
Σε περιόδους κρίσης, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να παρατηρείς τι γίνεται γύρω σου και να «διαβάζεις» το περιβάλλον. Χρειάζεται να ελίσσεσαι και να προσαρμόζεσαι εύκολα ενώ σημαντικό είναι να επιστρατεύσεις τις γνώσεις και τις ικανότητές σου προκειμένου να βγεις αλώβητη από την κρίση. Βλέπε, άκου, κοίτα και όταν δεν σε αφορά ίσως δεν χρειάζεται να συμμετέχεις κιόλας. Σε κακό δεν θα σου βγει.
Υπάρχουν 4 τρόποι που θα σε βοηθήσουν να διαχειριστείς μια κρίση στη δουλειά με τον καλύτερο τρόπο!
#1 Επικοινώνησε με τους συναδέλφους σου
Ακόμα κι αν δεν έχει βρεθεί η λύση, είναι σημαντικό να είναι όλοι ενημερωμένοι. Ξεκίνα εντοπίζοντας τους υποκείμενους παράγοντες που προκάλεσαν την κατάσταση και σκέψου τρόπους να τους αντιμετωπίσετε. Στη συνέχεια, εάν ευθύνεσαι για την κρίση ζήτα συγγνώμη, εάν όχι μην αναλάβεις ευθύνες σε καμία περίπτωση. Εξίσου σημαντικό: απόφυγε την κριτική και το κουτσομπολιό.
#2 Kάνε μια λίστα με πιθανές λύσεις
Εάν είσαι ο manager καλό θα ήταν να κάνεις ένα πλάνο λύσεων και να το παρουσιάσεις στους υφισταμένους σου. Εάν τώρα πρέπει να επικοινωνήσεις μια πιθανή κρίση στον εργοδότη σου, είναι σημαντικό να μεταδώσεις τα νέα με τρόπο που να αυξάνει το αίσθημα εμπιστοσύνης του αφεντικού σου στην ικανότητά σου να χειριστείς την κρίση. Είναι σημαντικό και στις δύο περιπτώσεις να υπάρχουν κάποιες πιθανές λύσεις που θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε τη ζημιά ή έστω να την περιορίσετε.
#3 Να έχεις μια ευέλικτη νοοτροπία
Το να είναι ανοιχτός κανείς σε συμβουλές ή ιδέες και να πιστεύει ότι μπορεί να βελτιώσει τις δυνατότητές του είναι το κλειδί για την επιτυχία καθώς βοηθάει στο να βρεθούν λύσεις σχετικά γρήγορα και κυρίως να αναγνωριστεί τι πήγε λάθος ώστε να μην επαναληφθούν τα ίδια πράγματα. Αυτό αφορά και τους επικεφαλής, αλλά και τους εργαζόμενους. Έχε στο μυαλό σου επίσης τη λέξη ευπροσαρμοστικότα: είναι μια από τις σύγχρονες αρετές, σε επαγγελματικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο, καθώς σε βοηθάει να περάσεις στην επόμενη μέρα πιο γρήγορα και πιο εύκολα.
#4 Αξιολόγησε την κατάσταση
Παρακολούθησε όλους εκείνους που δυνητικά επηρεάζονται και προσπάθησε να προσφέρεις βοήθεια για να ξεπεραστεί η κρίση. Αν είσαι ο επικεφαλής, σωστός χειρισμός μιας κρίσης σημαίνει να ενημερώσεις με ειλικρίνεια τα άτομα που θα επηρεαστούν και με ποιον τρόπο. Οι κρίσεις αντιμετωπίζονται καλύτερα όταν έχεις γύρω σου ικανούς ανθρώπους που σε εμπιστεύονται και μπορούν να αναλάβουν υποχρεώσεις. Ποτέ δεν ξέρεις ποιος είναι αυτός που θα σου δώσει μια ιδέα που δεν είχες σκεφτεί! Αν πάλι δεν είσαι εσύ ο επικεφαλής, δήλωσε τη διάθεσή σου να βοηθήσεις με οποιοδήποτε τρόπο και φρόντισε να συμβάλεις στην ηρεμία του γραφείου! Κάποιος πρέπει να αναλάβει κι αυτό το ρόλο!
Διάβασε επίσης: Πώς το ντύσιμο επηρεάζει την καριέρα σου;