To σπρέι μαυρίσματος ήταν ένα από τα αγαπημένα χόμπι της δεκαετίας του ’60, το οποίο μάλιστα επανήλθε το 2000. Έκτοτε, η ζήτηση για τεχνητό μαύρισμα μειώθηκε αισθητά, μαζί με την φρενίτιδα για όψη ηλιοκαμένης επιδερμίδας.
Αντίστοιχα, τα σολάριουμ έχουν απαγορευτεί ή περιοριστεί σε πολλές χώρες, όπως η Αυστραλία, η Βραζιλία και οι ΗΠΑ. Μελέτες, έχουν συνδέσει την έκθεση στην υπεριώδη ακτινοβολία από το σολάριουμ με αυξημένο κίνδυνο μελανώματος, αναγκάζοντας τους νομοθέτες να παρέμβουν τα τελευταία χρόνια. Εν τω μεταξύ, η πρόληψη του ηλιακού εγκαύματος και η επιτυχία του SPF ως προϊόν περιποίησης δέρματος, έφεραν ένα ακόμη πλήγμα στην ευρύτερη αγορά μαυρίσματος.
Όμως, όπως όλα δείχνουν, η τάση επιστρέφει. Μάλιστα διάσημες γυναίκες έχουν μοιραστεί στα social media, ότι ακολούθησαν κάποια τεχνική μαυρίσματος με σπρέι. Η Hailey Bieber προώθησε την Tan-Lu 10 σε εκατομμύρια οπαδούς της στο TikTok πέρυσι ενώ και η Martha Stewart παραδέχτηκε ότι έκανε μαύρισμα με σπρέι πριν φωτογραφηθεί για το πρόσφατο εξώφυλλο της στο Sports Illustrated.
Τον Φεβρουάριο, η Miley Cyrus ανακοίνωσε την επένδυσή της στο Dolce Glow ενώ οι Kardashians, η Sophia Richie και η Jennifer Lopez, είναι επίσης φανατικές των συγκεκριμένων προϊόντων.
«Πριν από μερικά χρόνια, οι άνθρωποι ντρέπονταν να πουν ότι απέκτησαν μαύρισμα με σπρέι», είπε η ιδρύτρια του Dolce Glow , Vita. «Το να το χρησιμοποιεί η Miley, αλλάζει σίγουρα την αφήγηση».
Οι εκκολαπτόμενες σειρές όπως η Dolce Glow και η Tan-Luxe, προσφέρουν ασφαλή προϊόντα ενώ επιπλέον εκμεταλλεύονται το γεγονός ότι δεν χρειάζεται κανείς να εκτεθεί στον ήλιο, ούτε να επιβαρυνθεί από το σολάριουμ.
Παράλληλα, η νέες φόρμουλες, καταρρίπτουν εκείνο το αντιαισθητικό πορτοκαλί χρώμα που έρχεται στο μυαλό μας όταν σκεφτόμαστε σπρέι μαυρίσματος. Μάλιστα, οι εταιρείες, έχουν κάνει ένα άνοιγμα που αφορά την συμπερίληψη και ατόμων με πιο μελαχρινές επιδερμίδες, οι οποίοι στο παρελθόν δεν καλύπτονταν από την αγορά.
Τέλος, ενισχύονται οι διαφορετικές χρήσεις των λοσιόν μαυρίσματος, όπως θαμπές ουλές και ραγάδες, εξομαλύνοντας τον τόνο του δέρματος.
Μέχρι στιγμής, το μήνυμα έχει απήχηση στους καταναλωτές. Η ζήτηση στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων ομορφιάς αυξήθηκε κατά 70% στις ΗΠΑ μεταξύ 2017 και 2022, φτάνοντας τα 304 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις το 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Euromonitor. Οι πωλήσεις αναμένεται να φτάσουν τα 416 εκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027.
Αν λοιπόν θέλετε να αποκτήσετε ηλιοκαμένη όψη πριν βγείτε στην παραλία, ή ακόμα, αν θέλετε να αποφύγετε τελείως τον ήλιο, οι λοσιόν και τα σπρέι μαυρίσματος πλέον είναι μια ρεαλιστικά καλή επιλογή.
Διαβάστε επίσης:
Τα tips που πρέπει να ξέρεις για να αποκτήσεις βελούδινες φτέρνες