Είμαι σίγουρη ότι σε ένα ενδεχόμενο γκάλοπ με ερώτημα ποιο πιστεύεις ότι είναι το πιο γνωστό άρωμα, σχεδόν ομόφωνα η απάντηση θα ήταν το Chanel No.5.
Με αφετηρία τη φράση της περιβόητης Coco Chanel πως «μια γυναίκα που δεν φοράει άρωμα, δεν έχει μέλλον» ξεκινάει το άρωμα Chanel No.5 το ταξίδι του το 1921 παραμένοντας μέχρι και σήμερα το πιο διαχρονικό και αναγνωρίσιμο άρωμα.
Έκανα έρευνα για να σας δώσω κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία και γεγονότα σε points γι’ αυτό το θρυλικό άρωμα που ακόμα και εάν κάποιες δεν έχουμε αποκτήσει σίγουρα έχουμε μυρίσει:
Δημιουργοί: Το Chanel No. 5 δημιουργήθηκε από τη διάσημη σχεδιάστρια μόδας Coco Chanel και τον αρωματοποιό Ernest Beaux. Η Coco Chanel επιθυμούσε ένα άρωμα που θα αντιπροσώπευε τη σύγχρονη γυναίκα, ξεφεύγοντας από τα συμβατικά λουλουδάτα αρώματα της εποχής.
Το όνομα: Το «Νο. 5» στο όνομα λέγεται ότι επιλέχθηκε από την Coco Chanel επειδή πίστευε ότι οι αριθμοί ήταν πιο ευνοϊκοί από τα ονόματα. Ήταν το πέμπτο δείγμα που της παρουσίασε ο Ernest Beaux και το ονόμασε απλώς Chanel Νο. 5. Αστικός μύθος ή όχι, όλα οφείλονται σε ένα «όμορφο» λάθος καθώς στις δοκιμές στο εργαστήριο βρέθηκε στη σύνθεση ένα ποσοστό αλδεϋδών πολύ μεγαλύτερο απ’ όσο είχε αρχικά υπολογιστεί και έτσι ο Beaux παρουσίασε στην Coco Chanel δέκα φιαλίδια παραλλαγές με τα νούμερα 1 έως 5 και 20 έως 24 – από τα οποία φυσικά εκείνη διάλεξε το 5.
Εμβληματική σύνθεση: Το Chanel No. 5 φημίζεται για τη σύνθετη σύνθεσή του, που περιλαμβάνει ένα μείγμα αλδεΰδων, νότες λουλουδιών (γιασεμί, τριαντάφυλλο και ylang-ylang) και μια βάση από σανταλόξυλο και βανίλια. Αυτός ο μοναδικός συνδυασμός του δίνει ένα διακριτικό και διαχρονικό πουδρένιο άρωμα.
Tο μπουκάλι: Το κομψό, τετράγωνο μπουκάλι αρώματος Chanel No. 5 σχεδιάστηκε από την ίδια την Coco Chanel. Είναι ένα κλασικό παράδειγμα σχεδιασμού Art Deco και έχει γίνει ένα εμβληματικό σύμβολο του αρώματος.
Marilyn Monroe: Σε μια διάσημη συνέντευξη το 1952, η Marilyn Monroe ρωτήθηκε τι φορούσε στο κρεβάτι και η διάσημη απάντησή της ήταν «Chanel No. 5». Αυτή η έγκριση από την εμβληματική ηθοποιό βοήθησε να παγιωθεί η θέση του αρώματος ως σύμβολο της αίγλης και του αισθησιασμού.
Συνεχής δημοτικότητα: Το Chanel No. 5 είναι σταθερά ένα άρωμα με κορυφαίες πωλήσεις από την κυκλοφορία του στη δεκαετία του 1920. Παραμένει σύμβολο πολυτέλειας και εκλεπτυσμού και συχνά θεωρείται must-have σε μια συλλογή αρωμάτων. Φημολογείται ότι ανά 30 δευτερόλεπτα πωλείται στον κόσμο από ένα μπουκάλι.
Περιορισμένη πηγή συστατικών: Το Chanel No. 5 είναι γνωστό για τη χρήση συστατικών υψηλής ποιότητας, συμπεριλαμβανομένου του γιασεμιού και του τριαντάφυλλου της ποικιλίας Centifolia από το Grasse της Γαλλίας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Chanel αγόρασε το μεγαλύτερο μέρος της καλλιέργειας στην περιοχή για να διατηρήσει την αποκλειστικότητα του αρώματος. Εκεί τοποθετείται και η δράση στο διάσημο μυθιστόρημα Το άρωμα του Patrick Suskind που έγινε και ταινία.
Οι σύγχρονες παραλλαγές: Με την πάροδο των ετών, η Chanel έχει εισαγάγει διάφορα στοιχεία σε περιορισμένες εκδόσεις του Chanel No. 5, συμπεριλαμβανομένων των Chanel No. 5 Eau de Parfum, Chanel No. 5 L’Eau και πολλά άλλα, καλύπτοντας διαφορετικά γούστα και προτιμήσεις .
Η ιστορία του Chanel No. 5 και η εμβληματική θέση στον κόσμο της αρωματοποιίας έχουν εδραιώσει τη θέση του ως ένα από τα πιο διάσημα και διαρκή αρώματα όλων των εποχών που πέρα από το σώμα μας κοσμεί και το boudoir μας.
Πηγή φωτογραφιών: Pexels
Διάβασε ακόμη: Το beauty hack που θα μεταμορφώσει το πρόσωπο σου