Η βιωσιμότητα στη μόδα είναι ένα κεφάλαιο που έχει ανοίξει αλλά τείνει να κλείσει από τους ίδιους τους καταναλωτές. Δεν μπορεί όμως κανείς να κουνήσει το δάχτυλο σε όποιον αγοράζει από τα fast fashion μαγαζιά, τη στιγμή που ζούμε σε μια εποχή που θα σκεφτεί ο καθένας και τα 5 ευρώ που θα τα χαλάσει.
Φτάνοντας προς το τέλος της χρονιάς, εθιμοτυπικά και παραδοσιακά ήρθαν και οι μέρες που γίνονται οι απαραίτητες δημοσκοπήσεις στα πάντα. Τι αναζητήσαμε το 2022 στο Google, ποια ήταν τα δυσάρεστα και ποια τα ευχάριστα γεγονότα, τι ακούσαμε στο Spotify, ποια brands είχαν περισσότερο hype και ούτω καθεξής. Στο τελευταίο ερώτημα, που είναι σημαντικό για τον πλανήτη, τα πράγματα δεν πήγαν και πολύ καλά.
Την ώρα που η βιομηχανία της μόδας παλεύει να γίνει πιο φιλική με το περιβάλλον, κυκλοφορώντας πιο sustainable ρούχα, ο κόσμος όλος έχει πάθει έναν έρωτα με το Shein. Το ακούς παντού. Το συστήνει ο ένας στον άλλο. Οι οικονομικές τιμές το κάνουν θελκτικό προς το καταναλωτικό κοινό, ακόμα κι αν πρόκειται για ρούχα που είναι «κόπια» από μεγάλα brands και χειρότερης ποιότητας σε συγκρίση με εκείνα.
Το fast fashion στα… καλύτερά του και το Shein στην κορυφή
Αναφορικά με τα στατιστικά στοιχεία του Google research για το 2022, το Shein ήταν το πρώτο brand στις αναζητήσεις σε 113 χώρες, αφήνοντας πίσω και τον όμιλο Inditex, που περιλαμβάνει τα Zara, τα Bershka, τα Massimo Dutti κτλ. Καταστήματα δηλαδή που μέχρι πρόσφατα είχαν την πρωτοκαθεδρία και που επίσης είχαν (και έχουν) μπει στο στόχαστρο της γρήγορης μόδας, με influencers κάμποσο καιρό πριν να δηλώνουν πως πρέπει να μπούν όρια στις αγορές από αυτά.
Διάβασε περισσότερα στο Nitro.gr.