Το γαλαξιακό σετ επιστημονικής φαντασίας που είχε στήσει ο Kim Jones για το σόου του οίκου Fendi μέσα στο θρυλικό κτίριο Bourse de commerce του 20oυ αιώνα, ήταν αδιαμφισβήτητα φαντασμαγορικό! Σου έδινε την εντύπωση ότι παίρνεις μέρος σε μια ταινία της Marvel (αν είχες την τύχη να είσαι από του λίγους και εκλεκτούς που παρευρέθηκαν) ή έστω ότι την παρακολουθείς στο σινεμά (για όλους τους υπόλοιπους).
Η Haute Couture για τον Fendi …
Στόχευε στη συγκίνηση, στη διασκέδαση και στην υπερβολή. Και το πέτυχε το τρίπτυχο 100% ώστε να κλείσει η Εβδομάδα Υψηλής Ραπτικής στο Παρίσι όπως ακριβώς της άρμοζε. Μια μαύρη σφαίρα που ξεπροβάλλει, αιωρούμενα θραύσματα από ρωμαϊκές καμάρες -καπνός και λάμψη στον αέρα- ενώ μέσα από ένα διαστημόπλοιο ξεπροβάλλει η μια μεγαλοπρεπή Fendi τουαλέτα μετά την άλλη.
«Αυτή τη στιγμή, η υψηλή ραπτική σαν κατηγορία, είναι λίγο παράξενη υπόθεση σε σχέση με όλο αυτό που συμβαίνει στον κόσμο. Οι πελάτες δεν μπορούν να ταυτιστούν εύκολα, να δουν από κοντά όσα δημιουργούμε. Είναι λίγο φανταστικό όλο αυτό που λαμβάνουν», είπε ο σχεδιαστής του οίκου Fendi, Kim Jones κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης, αναφερόμενος στους περιορισμούς που εξακολουθούν να εμποδίζουν πολλούς πελάτες να ταξιδέψουν μέχρι το Παρίσι.
Αυτή τη σεζόν, ο Jones συνέχισε την προσέγγισή του με επίκεντρο τις βραδινές εμφανίσεις, προτείνοντας μια σειρά από φορέματα που απεικονίζουν τη δεξιοτεχνία και τις τεχνικές που δεν μπορεί να δείξει στη Ready-to-wear συλλογή του για τον Fendi. Όπως και στις προηγούμενες Collection του, η Ρώμη αποτέλεσε και πάλι έμπνευση : «Έχει τόσα πολλά να δώσει. Είναι μια τόσο αρχαία πόλη», είπε. «Σκεφτόμαστε πάντα το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον της. Η ιδέα των διαφορετικών εποχών και η ίδια η πνευματικότητα της Ρώμης, που γίνεται σχεδόν ουράνια… σχεδόν διαστημική.»
Να σημειωθεί ότι το διάστημα, η αστρολογία και ο παράδεισος ήταν θεματική έμπνευση και στις ανδρικές συλλογές Fendi για φέτος.
Ο Jones είπε ότι ξαναείδε την ταινία Dune και διάβασε ξανά το βιβλίο Star Wars του George Lucas. Έτσι, προσέγγισε το concept του show με xολιγουντιανή διάθεση, υπενθυμίζοντας μια σειρά από ταινίες επιστημονικής φαντασίας με επίκεντρο την παλιά διαμάχη μεταξύ του αρχαίου και του φουτουριστικού.
Αντικατοπτρίζοντας αυτόν τον διάλογο στη χρονική υπέρβαση που ενσαρκώνει η Ρώμη, ο Jones συνδύασε τις δομές της πόλης με φουτουριστικές εικόνες και τις αποτύπωσε στα haute couture ρούχα του. Οι ερμηνείες των αγαλμάτων έξω από το μνημειώδες αρχηγείο του “Fendi Palazzo della Civiltà Italiana” ζωγραφισμένες στο χέρι πάνω σε βελούδινα φορέματα και μια κάπα από βιζόν έμοιαζαν με τα αγάλματα του Προμηθέα ή με τα τοπία στα σκηνικά από τον “Πλανήτη των Πιθήκων”. Μοναστηριακά φορέματα —μαύρα ράσα από μπροστά, άσπρες τουαλέτες που έκαναν τα μοντέλα να μοιάζουν με νύμφες από πίσω— προκαλούσαν το κοινό.
Τα κοσμήματα της σχεδιάστριας
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Delfina Delettrez (@delfinadelettrez)
“>Delfina Delettrez – της κόρη της Silvia Venturini Fendi – ήταν πραγματικά η λεπτομέρεια που έκανε τη διαφορά στο σόου. Πρόκειται για δημιουργίες από φυσικούς κρυστάλλους, ορυκτά και αμέθυστο. Ειδικά οι μανσέτες-σκουλαρίκια εξέφραζαν επιθετικό glamour και ρομαντισμό ταυτόχρονα. Ξεκάθαρα πάντως… ήταν διαστημικά!Η συγκεκριμένη συλλογή υψηλής ραπτικής του Jones για τον οίκο Fendi ήταν η πρώτη με ζωντανό κοινό. Και κατάφερε να μας ταξιδέψει σε έναν άλλον πλανήτη, να εξιτάρει τη φαντασία μας γιορτάζοντας έστω και νοερά το comeback της υψηλής ραπτικής, ελπίζοντας σε ακόμα καλύτερες και πιο ισορροπημένες μέρες.