Γκρέις Κέλι: Η μούσα του Άλφρεντ Χίτσκοκ που κατέκτησε την καρδιά του Πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό και έγινε πριγκίπισσα στα 26 της χρόνια, δεν υπήρξε άλλο ένα χρυσό κορίτσι του Χόλυγουντ, αλλά και μια αληθινή fashion icon. Και φυσικά, τη θυμόμαστε όχι μόνο για τις εξαιρετικές της ερμηνείες και το λαμπερό της γάμο, αλλά για τις υπέροχες Οσκαρικές της τουαλέτες (των Helen Rose και Edith Head) τα εξαιρετικά κοσμήματα από μαργαριτάρια και διαμάντια, τις τσάντες Hermès, τα φίνα twin set της Pringle of Scotland, αλλά και τα φορέματα υψηλής ραπτικής Christian Dior. Για τον εορτασμό των γενεθλίων της σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εμφανίσεις της που ενέπνευσαν κυριολεκτικά τη μόδα.
High Society (1956)
Πήρε το πτυχίο της από την Αμερικανική Ακαδημία των Δραματικών Τεχνών στη Νέα Υόρκη σε ηλικία 19 ετών και αμέσως μετά την ανακάλυψε ο Gary Cooper το 1951, όπου και την έβαλε να πρωταγωνιστήσει στο μιούζικαλ High Noon. Μετά από αυτό το ντεμπούτο, εμφανίστηκε δίπλα στον Κλαρκ Γκέιμπλ και την Άβα Γκάρντνερ στο Mogabo το 1953, σαγήνευσε τον Άλφρεντ Χίτσκοκ στο Dial M for Murder και το To Catch a Thief για την οποία προτάθηκε για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου το 1955.
To Catch a Thief (1955)
Με τον Κάρυ Γκραντ στο Κυνήγι του Κλέφτη
A Country Girl (1955)
To 1955, η Γκρέις Κέλι Οι 10 φορές που ενέπνευσε τη μόδα! πήρε το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για τον ρόλο της στην ταινία του George Seaton A Country Girl, στην οποία έπαιξε την Georgie Elgin, τη σύζυγο του Frank Elgin, μιας ξεθωριασμένης διασημότητας που υποδύθηκε ο Bing Crosby. Ο ρόλος της ήταν αντίθετος με το συνηθισμένο κάστινγκ της εποχής και της χάρισε την εμβληματική ιδιότητα της ηθοποιού για την οποία είναι γνωστή σήμερα.
Για την τελετή των Όσκαρ, η Γκρέις Κέλι φόρεσε ένα εξαιρετικό μεταξωτό φόρεμα στο αγαπημένο της χρώμα, το πράσινο του σμαραγδιού σχεδιασμένο από την Edith Head, την πιο μοδάτη ενδυματολόγο της εποχής. Το φόρεμα έχει μείνει στην ιστορία ως σύμβολο κομψότητας στο κόκκινο χαλί.
Συμβολίζοντας την ελπίδα, την τύχη και τη νιότη, το πράσινο ήταν το αγαπημένο χρώμα της Grace και ακολουθώντας μια παράδοση από την Ιρλανδία, την πατρίδα των γονιών της, για να φέρει καλή τύχη και ευτυχία στη γέννηση του πρώτου μωρού, η Γκρέις Κέλι έβαλε πράσινο στους τοίχους του παλατιού.
Cannes (1955)
Στις 6 Μαΐου 1955, η Γκρέις Κέλι ταξίδεψε στο φεστιβάλ κινηματογράφου στις Κάννες για την κυκλοφορία της ταινίας Dial M for Murder, όπου γνώρισε τον πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό με τη βοήθεια του Pierre Galante, ενός δημοσιογράφου του Paris Match.
Ο θρύλος λέει ότι η Γκρέις Κέλι ψιθύρισε σε μια φίλη της: “Είναι γοητευτικός. Τόσο γοητευτικός”. Στις 6 Ιανουαρίου 1956, το ζευγάρι ανακοίνωσε τον αρραβώνα του σε ένα φιλανθρωπικό χορό στο ξενοδοχείο Waldorf-Astoria. Για την περίσταση, η μέλλουσα πριγκίπισσα φόρεσε ένα πουά φόρεμα από τη μάρκα Branell της Νέας Υόρκης και, φυσικά, το πλατινένιο και διαμαντένιο δαχτυλίδι αρραβώνων που είχε παραγγείλει ο πρίγκιπας Rainier III από την Cartier.
Ο Πρίγκιπας της χάρισε πολλά κοσμήματα όλα αυτά τα χρόνια, μεταξύ των οποίων ένα σετ με μαργαριτάρια και διαμάντια που έγινε ένα από τα αγαπημένα της.
Η Grace Kelly και η εικονική Hermès bag (1956)
Από τα πολλά επώνυμα κομμάτια του στυλ της Γκρέις Κέλι, η τσάντα Hermès Kelly είναι ένα από τα πιο διάσημα. Το 1954, ενώ αναζητούσαν αξεσουάρ για τον χαρακτήρα Φράνσις Στίβενς στην ταινία To Catch a Thief, η Έντιθ Χεντ, η ενδυματολόγος της ταινίας και η Γκρέις Κέλι σταμάτησαν στη βιτρίνα της γαλλικής φίρμας. «Ήμασταν σαν δύο παιδιά που βρέθηκαν μπροστά σε μια καντίνα με παγωτό» εξομολογήθηκε αργότερα η ενδυματολόγος. Το αντικείμενο του πόθου τους ήταν η τσάντα Haut à Courroie, που δημιουργήθηκε στο Παρίσι το 1938.
Από το Χόλυγουντ μέχρι το Μονακό, η Γκρέις Κέλι ξεχώριζε από την εμβληματική τσάντα, την οποία χρησιμοποίησε κυρίως κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της για να κρύψει την κοιλιά της από τους παπαράτσι. Η αγάπη της για την τσάντα αναγνωρίστηκε αργότερα από τον Hermès, ο οποίος ονόμασε την τσάντα Kelly προς τιμήν της.
The wedding (1956)
Στις 19 Απριλίου 1956 ο «Γάμος του Αιώνα», όπως τον ονόμασαν τότε οι δημοσιογράφοι, έλαβε χώρα στον Καθεδρικό Ναό του Μονακό, όπου η Γκρέις Κέλι έλαβε τέσσερις τίτλους ως δούκισσα και μαρκησία, επτά τίτλους ως κόμισσα και εννέα ως βαρόνη. Ακολουθώντας την παράδοση της εποχής, το στούντιο της Metro-Goldwyn-Mayer, έκανε δώρο στην Γκρέις το νυφικό φόρεμα, το οποίο σχεδιάστηκε από την αγαπημένη ενδυματολόγο της ηθοποιού Helen Rose και είχε μια ιβουάρ μεταξωτή φούστα που στηρίζεται σε τρία μεσοφόρια και έναν κορσέ με ψηλό, στρογγυλό γιακά. Το φόρεμα έχει εμπνεύσει πολλά νυφικά για βασιλικούς γάμους από τότε, συμπεριλαμβανομένης και της Kate Middleton.
The Preppy Style μιας Πριγκίπισσας
Μακριά από τις κάμερες, η Γκρέις Κέλι επέλεγε πάντα ένα μίνιμαλ αστικό στυλ. Αγαπούσε πολύ τα twinset από κασμίρι Pringle of Scotland και τα συνδύαζε με μαργαριτάρια, μεταξωτά φουλάρια Hèrmes, flat μοκασίνια Gucci και κομψά up-dos.
Dior le grand Amour
Τα χρόνια του Dior Ο οίκος Dior ηγήθηκε από τον Marc Bohan από το 1961 έως το 1989, έναν από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές της εποχής. Στα χρόνια της στο Μονακό, η Γκρέις Κέλι στρεφόταν συχνά στη διαχρονική κομψότητα των παστέλ εμφανίσεων, στα sur mesure ταγιέρ και στα κλασικά αξεσουάρ Dior, με ιδιαίτερη αδυναμία στα καπέλα του. Ο Marc Bohan είχε γίνει ο αγαπημένος της σχεδιαστής.
Τον Νοέμβριο του 1967 η Γκρέις Κέλι άνοιξε την πρώτη παιδική μπουτίκ του Christian Dior στη λεωφόρο Montaigne σε συνεργασία με τον σχεδιαστή Marc Bohan.
Διάβασε ακόμη: Fashion Details: 4 λεπτομέρειες που θα αναβαθμίζουν πάντα το στιλ σου