Καθώς οι καταναλωτές απαιτούν ολοένα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον καλλυντικά, και ενώ οι χώρες προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα, αρχίζουν να εμφανίζονται θετικές εξελίξεις στον κλάδο των καλλυντικών. Οι νεοσύστατες επιχειρήσεις ξεκινούν με όραμα να δείξουν ότι η ομορφιά μπορεί να είναι φιλική προς το περιβάλλον, μια κίνηση που φαίνεται να βρίσκει ανταπόκριση στο καταναλωτικό κοινό.

Οι ειδικοί λένε ότι σημειώνεται πρόοδος και ότι μικρά βήματα σήμερα, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μεγάλες αλλαγές αύριο. Παρακάτω σας έχουμε παραδείγματα νέων κυρίως εταιρειών, οι οποίες προσπαθούν και θέλουν να κάνουν τη διαφορά.

καλλυντικά

Ανεβάζοντας τον πήχη

Η Ethique με έδρα τη Νέα Ζηλανδία, γνωστή για τα προϊόντα σε στυλ bars έχει σημειώσει ανάπτυξη 1.000% τα τελευταία τρία χρόνια. Όλα τα συστατικά της Ethique είναι ασφαλή για ανθρώπους και vegan. Δεν περιέχουν φοινικέλαιο, ένα από τα πιο χρησιμοποιούμενα συστατικά στα προϊόντα ομορφιάς, το οποίο ευθύνεται για την εκτεταμένη αποψίλωση των δασών.

Η συσκευασία τους είναι από χαρτόνι που δεν περιέχει κεριά ή στεγανωτικά και μπορεί να κομποστοποιηθεί ή να ανακυκλωθεί. Το νερό ανακυκλώνεται, τα απόβλητα επαναχρησιμοποιούνται και η παραγωγή τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Προβλήματα συσκευασίας στα καλλυντικά

Η εύρεση συσκευασίας που περιέχει και συντηρεί το προϊόν, ενώ έχει επίσης χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα, είναι μια μεγάλη πρόκληση. Η Hynt Beauty με έδρα τις ΗΠΑ ιδρύθηκε επίσης με στόχο τη χρήση vegan συστατικών, χωρίς κίνδυνο βλάβης για τον άνθρωπο ή το περιβάλλον. Η συνιδρυτής Meryl Marshall, η οποία ξεπέρασε τον καρκίνο του μαστού, ήθελε προϊόντα βιολογικά και χωρίς parabens, μικροπλαστικά, oxybenzone και octinoxate.

Εύρεση Εναλλακτικών

Σίγουρα, κάποια στοιχεία αλλαγής αρχίζουν να εμφανίζονται. Η Chanel, για παράδειγμα, έχει συνεργαστεί με τη Sulapac, μια εταιρεία με έδρα τη Φινλανδία που έχει αναπτύξει ένα βιολογικό υλικό που μπορεί να αντικαταστήσει το παραδοσιακό πλαστικό με βάση τα ορυκτά. Εκτός από το λεπτότερο γυαλί και την ανακυκλώσιμη εξωτερική συσκευασία, το άρωμα Les Eaux de Chanel διαθέτει επίσης καπάκι Sulapac.

Νέες τεχνολογίες

Η LanzaTech με έδρα τις ΗΠΑ, έχει αναπτύξει μια τεχνολογία ανακύκλωσης άνθρακα και συνεργάστηκε με τη L’Oréal και την TotalEnergies στην παραγωγή φιαλών καλλυντικών από πολυαιθυλένιο (PE). Η TotalEnergies μετατρέπει την αιθανόλη σε αιθυλένιο πριν την πολυμερίσει σε PE που έχει τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά με το αντίστοιχο απολιθωμένο. Στη συνέχεια, η L’Oréal χρησιμοποιεί αυτό το PE για να παράγει συσκευασίες με την ίδια ποιότητα και ιδιότητες όπως το συμβατικό πολυαιθυλένιο. Ελπίζει να χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο υλικό και για τα σαμπουάν μέχρι το 2024.

Ο Ρόλος του Καταναλωτή

Η Kelly Dobos, Cosmetic Chemist και μέλος της Εταιρείας Cosmetic Chemists των ΗΠΑ, λέει ότι η πραγματική πρόκληση είναι η ευρεία, μακροπρόθεσμη αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών. «Έχω δει πολλά εξαιρετικά προϊόντα να αποτυγχάνουν στην αγορά επειδή μερικές φορές δεν έχουν καλή απόδοση ή το πρόσθετο κόστος των φυσικών συστατικών είναι πολύ μεγάλο».

«Αυτά είναι σημαντικά εμπόδια στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, αλλά αυτές οι προκλήσεις μας ωθούν επίσης να καινοτομούμε και να βρίσκουμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να συνθέσουμε καλύτερα συστατικά και να κλιμακώσουμε τις λύσεις παραγωγής για να εξισορροπήσουμε το κόστος».

Διαβάστε επίσης

Πώς θα ανακυκλώνεις σωστά τα προϊόντα ομορφιάς

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!