Ταξιδεύουμε σε μερικές από τις πιο οργανωμένες πόλεις στον κόσμο με άνετους ποδηλατόδρομους τους οποίους οι κάτοικοι χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους για τη δουλειά ή τις βόλτες τους. Επιπλέον προσφέρουν και στους επισκέπτες τους ενοικιαζόμενα ποδήλατα και αμέτρητες διαδρομές, τέλειες για εξερευνήσεις.
Ουτρέχτη, Ολλανδία
Λίστες όπως αυτή, ξεκινούν παραδοσιακά με το Άμστερνταμ. Η πιο πυκνοκατοικημένη πόλη της Ολλανδίας είναι αναμφισβήτητα μια όαση για τους ποδηλάτες, ταυτόχρονα όμως κατακλύζεται και από πάμπολλους τουρίστες, που γεμίζουν τους δρόμους με τα ενοικιαζόμενα ποδήλατά τους. Κινηθείτε, λοιπόν, νοτιοανατολικά ως την Ουτρέχτη, μια πόλη που επιθυμεί να γίνει ένας από τους κορυφαίους προορισμούς ποδηλασίας στον κόσμο. Στο κέντρο της πόλης, περίπου το 50% των μετακινήσεων πραγματοποιούνται με ποδήλατα, ενώ οι τοπικές αρχές εγκαινίασαν έναν χώρο στάθμευσης για 12.000 δίτροχα, που είναι το μεγαλύτερο παγκοσμίως.
Σεβίλλη, Ισπανία
Η Σεβίλλη είναι η απάντηση σε όσους ισχυρίζονται ότι η προώθηση της αστικής χρήσης ποδηλάτου είναι ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο, που μπορεί να διαρκέσει δεκαετίες η πραγμάτωσή του. Το 2006, η κυβέρνηση της πρωτεύουσας της Ανδαλουσίας εξοργίστηκε από την ύπαρξη στην πόλη τεσσάρων ωρών καθημερινής αιχμής και αποφάσισε να αναλάβει δράση. Οι αντιδράσεις ήταν πολλές, αφού οι επικριτές επεσήμαναν ότι η Ισπανία έχει ελάχιστη παράδοση στις μετακινήσεις με ποδήλατο, ενώ άλλοι θεώρησαν αδύνατο κάποιοι να το χρησιμοποιήσουν ειδικά το καλοκαίρι με τις θερμοκρασίες να δημιουργούν μια αποπνικτική ατμόσφαιρα.
Παρόλα αυτά κατασκευάστηκαν στην πόλη περίπου 50 μίλια από ποδηλατόδρομους μέσα σε ένα χρόνο (σήμερα αγγίζουν τα 80 μίλια), ενώ θα λειτουργήσει και το δημοτικό πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων, που ονομάζεται Sevici.
Βερολίνο, Γερμανία
Λιγότερο γνωστή για την κουλτούρα του ποδηλάτου από τα ολλανδικά και δανέζικα παραδείγματα, η Γερμανία προσπαθεί να ενισχύσει τη χρήση του σε πολλές πόλεις της και το Βερολίνο είναι ένα παράδειγμα που ξεχωρίζει. Περίπου το 13% του συνόλου των διαδρομών στην πόλη γίνονται με ποδήλατο, ποσοστό σχεδόν διπλάσιο από 20 χρόνια πριν, ενώ σε ορισμένα προάστια αγγίζει και το 20%. Αυτό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό δεδομένου ότι ο καιρός στην πόλη, ειδικά το χειμώνα, θεωρείται σχεδόν απαγορευτικός για ποδηλασία, ενώ ταυτόχρονα η πόλη έχει μια μακρά παράδοση στην κατασκευής αυτοκινήτων και στην γρήγορη οδήγηση στους αυτοκινητόδρομους.
Κοπεγχάγη, Δανία
Μια λίστα με τις κορυφαίες πόλεις για ποδηλασία θα ήταν ελλιπής χωρίς την παρουσία της Κοπεγχάγης. Περισσότεροι από τους μισούς κατοίκους της πρωτεύουσας της Δανίας μετακινούνται με ποδήλατα και με έναν εκτιμώμενο αριθμό 650.000 ποδηλάτων, υπάρχουν περισσότερα ποδήλατα από ανθρώπους!
Διαβάστε επίσης: Τα βιβλία της εβδομάδας 25 Φεβρουαρίου με 3 Μαρτίου