Αυτά είναι τα δημόσια έργα που φιλοδοξούν να αλλάξουν για πάντα τις καθημερινές μετακινήσεις και τις μεταφορές στην Αττική, όταν φυσικά ολοκληρωθούν.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΚΥΜΗΣ
Η επέκταση της λεωφόρου Κύμης ως την Εθνική Οδό θα διευκολύνει την πρόσβαση αρκετών δήμων της βόρειας Αττικής στην εθνική οδό, ενώ θα αποσυμφορήσει το τοπικό δίκτυο τριών δήμων και την έξοδο της Αττικής Οδού στην ΠΑΘΕ, στην οποία εμφανίζεται συνωστισμός σχεδόν καθημερινά. Το έργο έχει προϋπολογισμό 434 εκατομμυρίων ευρώ και περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των έργων στον κόμβο σύνδεσης της λεωφόρου Κύμης (έξοδος Κύμης/Πλαπούτα) με την Αττική Οδό.
Ο δρόμος συνεχίζεται με ανοιχτή οδοποιία για 360 μέτρα μέχρι το νότιο στόμιο της σήραγγας, στο ύψος της υφιστάμενης οδού Νεφέλης στο Ηράκλειο. Ακολουθεί σήραγγα 2,4 χλμ., η οποία θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη για 1,25 χλμ. μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (cut and cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη. Το τελευταίο κομμάτι του δρόμου (1 χλμ.) είναι σε ανοιχτή οδοποιία και περιλαμβάνει έναν ανισόπεδο κόμβο στο υφιστάμενο βιομηχανικό πάρκο στην περιοχή της Λυκόβρυσης.
Για τον κόμβο Καλυφτάκη
Η ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη δεν περιλαμβάνεται στο βασικό αντικείμενο του έργου, αλλά έχει προστεθεί με δικαίωμα προαίρεσης (δηλαδή εφόσον το επιθυμεί το Δημόσιο). Ως έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο γεφυρών 260 μέτρων έκαστη και τη συμπλήρωση των τμημάτων του οδικού δικτύου. Το έργο θα διευκολύνει την απευθείας πρόσβαση στην εθνική οδό πυκνοκατοικημένων δήμων. Θα αποτελέσει μια εναλλακτική λύση (χωρίς διόδια) και στην Αττική Οδό, η οποία έχει μόνο μία λωρίδα στην έξοδο προς Λαμία, με αποτέλεσμα να παρατηρείται καθημερινά κυκλοφοριακή συμφόρηση στο συγκεκριμένο σημείο.
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
Το 2023 αναμένεται η δημοπράτηση των τριών επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς λεωφόρο Βουλιαγμένης, Ραφήνα και Λαύριο. Η πιο βασική είναι η επέκταση της δυτικής περιφερειακής Υμηττού έως τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, μέσω μιας υπόγειας σήραγγας χωρίς εξόδους, μήκους 3 χιλιομέτρων. Με την κατασκευή της επέκτασης αυτής θα «κλείσει» και αυτός ο δακτύλιος από τα βόρεια προς τα νότια προάστια, διευκολύνοντας την κίνηση προς και από τις παραλιακές περιοχές. Αυτό αποκτά μεγαλύτερη σημασία λόγω της ανέγερσης, μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, μιας νέας πόλης στο Ελληνικό. Το υπουργείο Υποδομών θα εξετάσει παράλληλα και την κυκλοφοριακή αναβάθμιση της λεωφόρου Βουλιαγμένης, με μείωση των φαναριών.
ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ
Η παραλιακή λεωφόρος Ποσειδώνος θα υπογειοποιηθεί σε δύο τμήματα, συνολικού μήκους περίπου έξι χιλιομέτρων. Η πρώτη παρέμβαση ήδη έγινε, στην περιοχή του Νέου Φαλήρου, από το ύψος του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) ως την λεωφόρο Συγγρού, μέσα από τα έργα ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου. Στο τμήμα αυτό η λεωφόρος Ποσειδώνος είναι ημιυπόγεια, λειτουργώντας παράλληλα με ένα μεγάλο πάρκο που θα δημιουργηθεί στην περιοχή (χωρίς να είναι υπογειοποιημένη με την πλήρη έννοια, «εξαφανίζεται» οπτικά, αφήνοντας ενιαίο χώρο για την ανάπτυξη του πάρκου). Η δεύτερη παρέμβαση που γίνεται τώρα συντελείται στην περιοχή του Αγίου Κοσμά και του Ελληνικού, σε μήκος που θα ανέρχεται επίσης στα τρία χιλιόμετρα. Εκεί θα τεθεί σε εφαρμογή η πλήρης υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, από το τέλος της παραλίας του Αλίμου και πιο κάτω από την σύνδεσή της με την λεωφόρο Αλίμου, ενώ η ανύψωση και η επιστροφή στην επιφάνεια θα βρίσκεται στο ύψος του Ελληνικού, περίπου στην περιοχή της Μαρίνας (η γραμμή του Τραμ θα παραμείνει ως έχει). Το συνολικό κόστος της ημι-υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος στον Φαληρικό Όρμο υπολογίζεται στα 150 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το συνολικό κόστος της πλήρους υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος από τον Άλιμο ως το Ελληνικό εκτιμάται στα 300 εκατομμύρια ευρώ. Το μεγάλο κέρδος για τους οδηγούς είναι η κατάργηση τουλάχιστον πέντε φαναριών, τα οποία σήμερα καθυστερούν τους πάντες στην περιοχή.
Διάβασε τη συνέχεια στο 4troxoi.gr