Οι φίλοι της Porsche – και όχι μόνο – έμειναν έκπληκτοι όταν είδαν για πρώτη φορά την 911 με τον κωδικό 996 στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1997. Αν μη τι άλλο, επρόκειτο για ένα αυτοκίνητο που ήρθε για να καταρρίψει πολλές συμβάσεις – κυρίως στους κόλπους της ίδιας της γερμανικής εταιρείας.
Με εξαίρεση τον «κρεμασμένο» στο πίσω μέρος κινητήρα και την διαφοροποιημένη, αλλά πάντοτε γνώριμη για τα δεδομένα της 911, εξωτερική σιλουέτα, όλα στην 996 ήταν καινούργια. Η πρώτη, πολύ σημαντική διαφορά σε σχέση με την 993 ήταν η τοποθέτηση στο χρονοντούλαπο της ιστορίας των αερόψυκτων boxer κινητήρων και η υιοθέτηση υδρόψυκτων μονάδων. Ωστόσο, το πλέον εντυπωσιακό – αλλά λιγότερο ορατό – στοιχείο σε αυτή είχε να κάνει με την απόφαση των ανθρώπων της Porsche να δανειστούν και να χρησιμοποιήσουν στην 996 πολλά μέρη και εξαρτήματα από την Boxster 986 που είχε παρουσιαστεί μόλις πριν έναν χρόνο. Πρακτικά, όπως δηλώνουν σήμερα οι ιθύνοντες της γερμανικής εταιρείας από μπροστά μέχρι και τις κολόνες Β, η Porsche 911-996 και η Boxster της εποχής εκείνης με τον κωδικό 986 ήταν πανομοιότυπες.
«Η Porsche χρειαζόταν ένα αυτοκίνητο σε χαμηλότερη τιμή, για να βοηθήσει στη δημιουργία μεγαλύτερου όγκου πωλήσεων. Έτσι, αυτό οδήγησε στην ιδέα για κοινή χρήση εξαρτημάτων ανάμεσα στην 911 και την Boxster», δηλώνει σήμερα ο August Achleitner, επικεφαλής του τμήματος Technical Product Planning, Vehicle Concepts, Package & Special Projects της Porsche από το 1989 έως και το 2000.
Γιατί όμως η Porsche πήρε την εν λόγω απόφαση;
Στους στιλίστες της Porsche ανατέθηκε να σχεδιάσουν την 911-996 το 1993. Με επικεφαλής τον τότε υπεύθυνο της Style Porsche, Harm Lagaay, οι σχεδιαστές έδωσαν μορφή πρώτα στη νέα Boxster και μετά στην 911-996, η οποία θα αποτελούσε μια αναβαθμισμένη εκδοχή της 911-993. Ωστόσο, η πραγματικότητα επέβαλε την αλλαγή ρότας…
Η Porsche ήταν οικονομικά αδύναμη και ασταθής την εποχή που κυκλοφόρησε η 993. Εξωτερικά, επρόκειτο σίγουρα για την πιο όμορφη 911. Ωστόσο, ήταν σαφές ότι η 993 δεν θα μπορούσε να μείνει για πάντα στη ζωή, καθώς το πλαίσιό της – το οποίο ήταν ουσιαστικά το ίδιο για τις πρώτες τέσσερις γενιές της 911 – χρειαζόταν σημαντικές αναθεωρήσεις. Επίσης, η γωνία του παρμπρίζ έπρεπε να τροποποιηθεί για να καταστεί το αυτοκίνητο πιο αεροδυναμικό (και για να καταναλώνει λιγότερο καύσιμο), ενώ αλλαγές έπρεπε να γίνουν και στο σύστημα διεύθυνσης ώστε να βελτιωθεί η διάμετρος στροφής – ένα πρόβλημα που είχε τις ρίζες του στην παρουσία συστηματος τετρακίνησης. Την ίδια στιγμή, η εργονομία στο εσωτερικό άρχιζε να δείχνει την ηλικία της.
Διάβασε τη συνέχεια στο 4troxoi.gr