Στο ΟΑΚΑ, το οποίο φέτος γιόρτασε τα 40χρονά του, δίνουμε το «παρών» με τα Αριστεία μας, τη δεκάδα των τετράτροχων που «σκόραρε» το 2022.

Hyundai Ioniq 5

Το αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 αποστασιοποιείται δεόντως από το αδελφό EV6 της Kia, ακολουθώντας μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία. Όσον αφορά το σχεδιασμό του, φέρνει στο προσκήνιο μια πιο industrial σχεδιαστική ταυτότητα με ουκ ολίγες ρετρό αναφορές, σε συνδυασμό με μια lounge ατμόσφαιρα για το εσωτερικό του. Και εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα σεβαστών διαστάσεων EV, που εντέχνως όμως κρύβει τον όγκο του, όχι όμως και την πρόδηλη ικανότητά του να μεταφέρει με παροιμιώδη άνεση τους επιβάτες του σε μια high–tech καμπίνα, που -όχι άδικα- κλέβει τις εντυπώσεις.\

Από εκεί και πέρα, με εξαίρεση τις επιδόσεις, οι υπόλοιπες οδηγικές συγκινήσεις μπαίνουν εσκεμμένα στο περιθώριο, με την ποιότητα κύλισης να έχει τον πρώτο λόγο σε κάθε μετακίνηση εντός και εκτός πόλης, ενώ σε ανάλογα υψηλό επίπεδο με το ομόσταβλο ΕV της Kia κινούνται και τα επιτεύγματά του στον τομέα της αυτονομίας. Έτσι, το Ioniq 5 καταφέρνει να διακρίνεται απέναντι στον ηλεκτρικό ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Αριστεία

KiaEV6

Με το EV6 η Kia δεν άφησε τίποτε στην τύχη, και δεν ήταν απρόσμενο που το ηλεκτρικό αυτό crossover από την Κορέα κατέκτησε τη διάκριση του Αυτοκινήτου της Χρονιάς 2022. Εξωτερικά, το EV6 διαθέτει μια σιλουέτα που διαφοροποιείται από την κλασική σχεδιαστική τυπολογία της κατηγορίας, αλλά και από το ομογάλακτο Ioniq 5 της Hyundai, βρίθει δε από εμπνευσμένες γραμμές και σχεδιαστικές λεπτομέρειες οι οποίες μαγνητίζουν το βλέμμα. Την ίδια στιγμή, στο δρόμο, η εγνωσμένης πλέον αξίας πλατφόρμα E–GMP του Hyundai Motor Group εξασφαλίζει στη μεγάλη αυτή κατασκευή στιβαρό πάτημα, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα ό,τι πιο προηγμένο στον τομέα των συστημάτων μετάδοσης, που έρχονται να καλύψουν κάθε απαίτηση. Το ίδιο συμβαίνει και με τις επιδόσεις των δύο διαθέσιμων συσσωρευτών ενέργειας, που σε συνδυασμό με το «ψαγμένο» σύστημα διαχείρισης της ενέργειας και τις high–tech τεχνολογίες ανάκτησης των Κορεατών, έρχονται να εξασφαλίσουν αυτό ακριβώς που ζητούν και χρειάζονται οι επίδοξοι κάτοχοι ενός σύγχρονου ΕV: άφθονη αυτονομία.


Alfa Romeo Tonale

Η Tonale δεν είναι ακόμα μία όμορφη Alfa Romeo. Είναι ένα από τα πιο καλοσχεδιασμένα μοντέλα της εποχής. Το σχήμα της, διά χειρός Αλέξανδρου Λιώκη, τυγχάνει να αποτίνει φόρο τιμής στο παρελθόν της μάρκας σχεδόν με κάθε σχεδιαστική της προσέγγιση εντός και εκτός. Συνολικά, ωστόσο, αυτό που πέτυχε το εργοστάσιο είναι να συνδυάσει τη δεδομένα εξαιρετική εμφάνιση με ποιότητα -υλικών και ως προς την οδηγική προσέγγιση-, την ίδια ώρα που, ίσως για πρώτη φορά, «δικαιούται» να απευθύνεται σε πραγματικά ευρύ κοινό, χάρη στην πληρότητα της γκάμας κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζει το SUV του. Υπό τη σκέπη της Stellantis, η Tonale διαθέτει από πραγματικά βασική έκδοση μέχρι και τετρακίνητη εξηλεκτρισμένη και, βάζοντας και την ευρυχωρία στα ατού της, είναι ικανή να καλύψει όσους εξακολουθούν να βλέπουν τα μεσαία SUV ως τη χρυσή τομή στην αυτοκίνηση, και μάλιστα χωρίς να βγαίνει από τα όρια του ψυχολογικού κόστους της κατηγορίας.

Αριστεία

BMWX1

Λίγο πριν από το ορόσημο των 3 εκατομμυρίων πωλήσεων, η BMW Χ1 πέρασε στην τρίτη γενιά της, κάνοντας και πάλι ένα τεράστιο άλμα, όπως συνέβη και με την προκάτοχό της, που σε αντίθεση με το πρώτο μοντέλο, υιοθέτησε την κίνηση εμπρός. Πιο ώριμη και δυναμική από ποτέ, αποτυπώνει τη σιγουριά της μάρκας για την εμπορική της πορεία με μια μπρουτάλ εμφάνιση. Το… ζουμί όμως κρύβεται κάτω και μέσα στο αμάξωμα, με την τεχνολογία πανταχού παρούσα, είτε αυτό έχει να κάνει με την προσοχή που έχει δοθεί στο στάνταρτ BMW Curved Display που ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, είτε με την γκάμα των κινητήρων, που από τους 3 κυλίνδρους της βασικής έκδοσης φτάνει στην αμιγώς ηλεκτρική iX1, με «ενδιάμεσους σταθμούς» κάποιες εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Ως προς την ποιότητα και τα οδηγικά χαρακτηριστικά, οι Βαυαροί έχουν κάνει ό,τι τους χαρακτηρίζει: απλώς έχουν αγγίξει την κορυφή!


Αριστεία

Toyota Corolla Cross

Δύο είναι οι τάσεις της εποχής στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η μία έχει να κάνει με την ανάγκη για περιορισμό των εκπομπών καυσαερίων, όπου η Toyota πριν από 25 χρόνια ρίσκαρε και επένδυσε στην υβριδική τεχνολογία, όταν οι περισσότεροι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μειδιούσαν, θεωρώντας πως θα μπορούσαν επ’ αόριστον να βασίζονται στη δοκιμασμένη λύση της πετρελαιοκίνησης. Οι εξελίξεις τούς διέψευσαν, και όλοι πλέον σπεύδουν να εξηλεκτρίσουν την γκάμα τους. Η άλλη τάση έχει να κάνει με την τυπολογία του αμαξώματος, καθώς τα SUV κυριαρχούν πλέον στις πωλήσεις. Η αρχή και πάλι έγινε από την ιαπωνική εταιρεία το 1994 με το RAV4. Εντούτοις, με το συγκεκριμένο μοντέλο να μεγαλώνει σε διαστάσεις από γενιά σε γενιά, η Toyota έμεινε έξω από τις πιο εμπορικές κατηγορίες. Την πραγματικότητα αυτή κατάφερε να αναστρέψει μέσα στους τελευταίους μήνες λανσάροντας τα Aygo–X, Yaris Cross, και πρόσφατα την Corolla Cross, διαθέτοντας πλέον εκπροσώπηση στις κατηγορίες A, B και C. Η οικογενειακή Corolla Cross συνδυάζει ιδανικά τις δύο τάσεις της εποχής, και μάλιστα σε τιμή που δεν μπορεί να πλησιάσει ο ανταγωνισμός.

Δες τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που κέρδισαν Αριστείο από τους 4 τροχούς στο 4troxoi.gr

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!