Οι ειδικοί της αεροπορίας αποκάλυψαν τους καθοριστικούς παράγοντες που οδήγησαν τον John Kennedy Jr., τη σύζυγό του και την αδερφή της στην θανάσιμη πτήση που συνετρίβει στον Ατλαντικό Ωκεανό.

Ο αγαπημένος γιος του αείμνηστου προέδρου, 38 ετών τότε, έπεσε με το μικρό αεροπλάνο του Piper Saratoga στον ωκεανό περίπου επτά μίλια από το Martha’s Vineyard το 1999, στο δρόμο για τον γάμο της ξαδέρφης του με το ζευγάρι.

Μερικοί είπαν ότι ο JFK Jr. ήταν απερίσκεπτος όταν αποφάσισε να πετάξει με τη σύζυγό του Carolyn, 33, και την αδερφή της Lauren, 34, καθώς υποτίθεται ότι δεν είχε αφιερώσει αρκετές ώρες πρακτικής για να πετάξει μόνος και παραβίαζε τακτικά τους κανόνες της αεροπορίας.

Ο ειδικός αεροπορίας Jeff Guzzetti, ο οποίος ήταν μέλος της ομάδας που εξέτασε τα συντρίμμια, είπε στο PEOPLE ότι αυτό μπορεί να έπαιξε ρόλο στην απώλεια του ελέγχου του αεροσκάφους από τον Kennedy, καθώς αναγκάστηκε να βασίζεται μόνο σε εσωτερικές οθόνες και χειριστήρια ενώ πετούσε μέσα στη θολή νύχτα. «Είχε εκπαιδευτεί να κοιτάζει έξω για να πάρει τα οπτικά του στοιχεία», είπε. «Δεν υπήρχαν οπτικές ενδείξεις».

Νέες λεπτομέρειες της μοιραίας πτήσης αποκαλύφθηκαν στο νέο βιβλίο JFK Jr.: An Intimate Oral Biography, το οποίο περιλαμβάνει προοπτικές από όσους εμπλέκονται στο περιβόητο περιστατικό.

Το σχέδιο του Κένεντι την ημέρα της πτήσης, στις 16 Ιουλίου 1999, ήταν να πετάξει με τη σύζυγό του και την κουνιάδα του στο Martha’s Vineyard για να αφήσει τη Lauren, πριν συνεχίσει με την Carolyn στο Hyannis Port της Μασαχουσέτης. Σχεδίαζε να παρευρεθεί στον γάμο του ξαδέλφου του εκείνο το Σαββατοκύριακο με τη σύζυγό του.

Σύμφωνα με το νέο βιβλίο της αρθρογράφου της DailyMail.com, Maureen Callaghan, «Ask Not: The Kennedys and the Women They Destroyed», η Carolyn είπε στους φίλους και την οικογένειά της ότι «δεν εμπιστευόταν» τις πτητικές του ικανότητες. Σε μια προσπάθεια να βάλει ισχυρό συζυγικό μέτωπο, συμφώνησε να παραστεί στον γάμο παρά τις επιφυλάξεις της, κάτι που αποδείχθηκε θανάσιμο λάθος.

Ο Τζον μόλις πρόσφατα άρχισε να πετά με το Piper Saratoga, το οποίο ήταν πολύ πιο ισχυρό και δύσκολο τζετ από αυτό που συνήθιζε να πετάει, ένα Cessna. Ήταν ακόμη στη μέση της εκπαίδευσης στα όργανα, και δεν του δόθηκε άδεια να πετάξει με βάση μόνο τα χειριστήρια του πιλοτηρίου όταν αντιμετώπιζε κακές καιρικές συνθήκες ή χαμηλή ορατότητα.

Μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο Caldwell στο Νιου Τζέρσεϋ, ο John ακολούθησε τις ακτές του Κονέκτικατ και του Ρόουντ Άιλαντ μέχρι να φτάσει στο σημείο για να στρίψει προς το Martha’s Vineyard, οπότε μετατράπηκε στον κενό ουρανό πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό.

Ο Guzzetti, ο οποίος ήταν ερευνητής του NTSB για τη συντριβή, ο οποίος τώρα είναι ιδιοκτήτης του Guzzetti Aviation Risk Discovery, είπε στο PEOPLE ότι η στροφή προς το Martha’s Vineyard άλλαξε δραματικά την ορατότητα του Kennedy. «Μόλις βγήκε στον μαύρο ωκεανό με ορατότητα τριών έως πέντε μιλίων στην ομίχλη, μπορεί επίσης να είναι κανόνες πτήσης με όργανα (IFR) — που σημαίνει ότι πρέπει να σαρώσετε τα όργανά σας και αυτό σας λέει αν τα φτερά σας είναι οριζόντια ή αν σκαρφαλώνεις ή κατεβαίνεις», είπε ο Guzzetti. «Είχε εκπαιδευτεί να κοιτάζει έξω για να πάρει τα οπτικά του στοιχεία. Δεν υπήρχαν οπτικές ενδείξεις».

Στις τελευταίες του στιγμές, ο Guzzetti είπε ότι η διαδρομή του αεροπλάνου του Kennedy ήταν ενδεικτική του «χωρικού αποπροσανατολισμού», που σημαίνει ότι έχασε τον προσανατολισμό του αφού βασιζόταν μόνο στα χειριστήρια του πιλοτηρίου λόγω της κακής ορατότητας.

«Η διαδρομή πτήσης του στο νερό είναι σύμφωνη με αυτό που είναι γνωστό ως σπείρα νεκροταφείου», συνέχισε ο Guzzetti.

Ο εμπειρογνώμονας της αεροπορίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι αν και όσοι βρίσκονταν μέσα στο αεροπλάνο απείχαν λίγα λεπτά πριν από τον θάνατο, πιστεύει ότι ο αποπροσανατολισμός σήμαινε ότι ήταν μάλλον απίθανο να γνωρίζουν τι επρόκειτο να συμβεί. «Κατά την προσωπική μου άποψη, δεν νομίζω ότι οι επιβάτες γνώριζαν τι τους συνέβαινε», είπε ο Guzzetti.

«Μπορεί να ένιωσαν μια μικρή δύναμη G να τους σπρώχνει κάτω στις θέσεις τους. Θα έχετε ακούσει τη βιασύνη του αέρα πάνω από την άτρακτο να επιταχύνεται ή να γίνεται πιο δυνατή, κατά τη διάρκεια της τελικής μοιραίας βουτιάς… Και μετά χτυπούν την επιφάνεια του νερού και τελείωσε.

«Θα περίμενα ότι ο πιλότος θα ήταν πολύ μπερδεμένος και ίσως λίγο φοβισμένος επειδή τα όργανα μπορεί να μην ταίριαζαν με το πώς ένιωθε… Οι δυνάμεις πρόσκρουσης ήταν τεράστιες». Είπε στο τέλος, η ιστορία του θανάτου του JFK Jr. είναι «μια προειδοποιητική ιστορία για κάθε ιδιώτη πιλότο να καταλάβει τους προσωπικούς του περιορισμούς».

Photo Credit: Shutterstock

Διαβάστε επίσης:

Σάρον Στόουν: Φωτογραφίζεται τόπλες στο σπίτι της και ξεσηκώνει το διαδίκτυο

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!