Η χρονιά που μας πέρασε ήταν ιδιαίτερη για πολλούς λόγους. Εκτός από την πρωτοφανή εμπειρία της πανδημίας, που μας έκλεισε όλους για μεγάλο διάστημα στο σπίτι, ζήσαμε ως κοινωνία μια μεγάλη προσπάθεια κάθαρσης. Μια προσπάθεια του κοινωνικού συνόλου να παραμερίσει χρόνια εδραίων ανδροκρατικών αντιλήψεων που θεωρούν τις γυναίκες υποχρεωμένες να υποκύπτουν -με το καλό ή το άγριο- σε αρρωστημένες ορέξεις ή βίαια ξεσπάσματα του πιο «ισχυρού». Οι καταγγελίες, βροχή! Επιτέλους! Δυστυχώς, όμως, κατά τη διάρκεια της πανδημίας ασχοληθήκαμε και με το τερατώδες πρόσωπο εκείνων που «τους χάλασε η φάση», εκείνων που δεν ήταν η σύντροφός τους στο …ύψος των απαιτήσεών τους κι έτσι βάρβαρα και βίαια έκοψαν το νήμα μιας ανθρώπινης ζωής. Γιατί …μπορούσαν.
O Ιταλός trapper sferaebbasta
Τα κατάλοιπα και το νέο mentalité
Τα αίτια για τον σεξισμό και τον μισογυνισμό είναι πολλά: τα πατριαρχικά κατάλοιπα, τα ξεπερασμένα έμφυλα στερεότυπα της ελληνικής κοινωνίας, η ανατροφή των αγοριών με βάση την «φυσική τους υπεροχή», ή ακόμα και οι βλακώδεις φαλλοκρατικές αντιλήψεις… Μετά από το κύμα συμπαράστασης σε όλες τις γυναίκες- θύματα, ενισχύεται μια τάση στην κοινωνία μας να λειτουργήσουμε αλλιώς, να μεγαλώσουμε τα παιδιά μας διαφορετικά.
Κι όμως, πρόσφατα, εμφανίστηκε η “μουσική” σκηνή των trappers που με τον στίχο τους αποθεώνουν τον σύγχρονο σεξισμό, και βρίσκεται στα στόματα όλης της νέας γενιάς. Οι trappers που μας κάνουν να χορεύουμε έξαλλα στα μπαράκια, είναι οι σύγχρονοι και αδιαμφισβήτητοι εκπρόσωποι μιας μισογυνηστικής κουλτούρας που αντιμετωπίζει τη γυναίκα ως άβουλο σεξουαλικό αντικείμενο, το οποίο το μόνο που λαχταρά είναι η σεξουαλική επαφή, τα λεφτά και τα ναρκωτικά που ο κάθε trapper που σέβεται τον εαυτό του, της τα προσφέρει γενναιόδωρα.
Αυτοί οι “καλλιτέχνες” πουλάνε στα σημερινά δωδεκάχρονα αγόρια και κορίτσια την κουλτούρα του βιασμού, της μαστροπείας, της γυναίκας ως αντικείμενο, ως έπαθλο, ως πάντοτε διαθέσιμης και υποχρεωμένης να υποκύψει σε οποιαδήποτε όρεξη του άντρα που την πληρώνει και της παρέχει τα …λούσα της.
Ακόμη ένας Ιταλός trapper με αδυναμία στα Versace είναι ο TONY EFFE BABY 777
Και ενώ τα κοινωνικά αντανακλαστικά έχουν αλλάξει στην κατεύθυνση της προοδευτικής διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας, τους πληρώνουμε τα εισιτήρια για τις συναυλίες αυτών των καλλιτεχνών και γελάμε γιατί βρίσκουμε χαριτωμένο όταν ένα μικρό παιδάκι γνωρίζει απέξω τόσους στίχους και τους λέει με τόση άνεση! Τα παιδιά απομνημονεύουν συνεχώς τα μηνύματα και τα ερεθίσματα που λαμβάνουν και διαμορφώνουν τον χαρακτήρα, τα πιστεύω και τη συμπεριφορά τους πάνω σε αυτές τις βάσεις. Εάν λοιπόν ένας πιτσιρικάς έχει μεγαλώσει θεωρώντας πως ο μάγκας της παρέας είναι ένας που πουλάει ναρκωτικά και έχει τις γυναίκες κτήμα του, η συμπεριφορά του δεν θα απέχει πολύ από αυτό!
Μην επαναπαυόμαστε όταν ακούμε τα μικρά παιδιά να ξεστομίζουν εκφράσεις όπως “πατσαβούρα”, “σαύρα”, “μωρή” και άλλα …κοσμητικά επίθετα. Αυτό δεν οφείλεται στην εφηβεία και στο επαναστατικό mood της περιόδου. Αντίθετα, τα νεαρά αγόρια θα ενηλικιωθούν θεωρώντας αναφαίρετο δικαίωμά τους να φέρονται σαν αλήτες στα κορίτσια, ενώ και τα ίδια τα κορίτσια σε ορισμένες περιπτώσεις θα συμβιβαστούν με την πεποίθηση ότι αυτή είναι η θέση τους!
Ας κατανοήσουμε όλοι πως αυτή η εδραιωμένη κουλτούρα των “αθώων” εκφράσεων μπορεί να συνοδευτεί στο μέλλον από μια σφαλιάρα, έναν βιασμό, έναν εξαναγκασμό ή μια σπρωξιά στο κενό.
Διάβασε ακόμα: Snik: Διέγραψε όλες τις φωτογραφίες του από το instagram και κράτησε μόνο μία