Συνήθως όταν σκέφτεσαι τη λέξη influencer, φαντάζεσαι μια γυναίκα που μιλάει για ομορφιά, make up και μόδα. Δε νομίζω να σκεφτεί κανείς κάτι περί… gamers, bodybuilders και νέους επιχειρηματίες!

Ωστόσο, ένας influencer είναι οποιοσδήποτε επηρεάζει τους ανθρώπους να αγοράσουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία μέσω της προώθησης ή σύστασης η οποία γίνεται κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα. Η κατηγορία influencers αφορά περισσότερους άντρες από όσους φαντάζεσαι και είναι μια πολύ κερδοφόρα βιομηχανία για αυτούς. 

influencers

Άντρες vs Γυναίκες influencers

Για μια απλή ανάρτηση ή story, οι άνδρες influencers μπορούν να κερδίσουν σχεδόν τα διπλάσια χρήματα από αυτά που κερδίζουν οι γυναίκες– οπότε γιατί οι άνδρες σπάνια περιλαμβάνονται σε συζητήσεις για την κουλτούρα των influencers και μένουν εκτός κριτικής;

Πολλοί influencers έχουν κατηγορηθεί πως προωθούν υπερκαταναλωτικά πρότυπα και πρότυπα ομοφιάς που είναι μη ρεαλιστικά. Πολλοί προωθούν ένα lifestyle το οποίο είναι υπερβολικό και προφανώς δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Τα προφίλ είναι συνήθως τρομερά επιμελημένα και στέκονται σχεδόν με αυθάδεια απέναντι σε ένα κοινό που βιώνει τη συνεχώς αυξανόμενη φτώχεια και την οικονομική αβεβαιότητα προσπαθώντας να τους πείσουν να αγοράσουν κι άλλα προς χάριν της ευτυχίας τους!  Ενώ αυτά τα πράγματα ισχύουν, όση ώρα διαβάζεις αυτές τις γραμμές μάλλον έχεις στο μυαλό σου μια γυναίκα influencer. Η θηλυκοποίηση της λέξης «influencer» σημαίνει ότι αυτές οι κριτικές απευθύνονται σε γυναίκες του κλάδου που δεν είναι περισσότερο ή λιγότερο ένοχες από τους άνδρες που κάνουν το ίδιο πράγμα.

Σπάνια οι άνδρες θεωρούνται υπεύθυνοι για το τι κάνει την κουλτούρα των influencers τοξική. Είμαστε πολύ απασχολημένοι και προσηλωμένοι στις γυναίκες – αυτές που ασχολούνται με τη μόδα και την ομορφιά– ενώ ορίζουμε τους άντρες από την ουσία και το κύρος της «επίδρασής» που ασκούν.

Ο τίτλος «influencer» μοιάζει υποτιμητικός όρος για τις γυναίκες που κεφαλαιοποιούν τις προσωπικότητες ή τα ενδιαφέροντά τους στο διαδίκτυο. Ωστόσο, οι άνδρες αποφεύγουν τον τίτλο και, ως εκ τούτου, μένουν εκτός συζητήσεων για το πώς μπορεί να βελτιωθεί το influencing. 

Οι γυναίκες influencers καλούνται να απολογηθούν συνεχώς για τη γνώμη τους, για τις αγορές τους αλλά και για τις συνεργασίες τους- και είναι το σωστό να εξηγείς και να υπερασπίζεις τη δουλειά που παρουσιάζεις σε έναν κόσμο του οποίου η εκμετάλλευση είναι δεδομένη.

Πολλές φορές έχουμε δει άντρες Fitness Influencers να προωθούν από πρωτεϊνικά σκευάσματα -μέχρι και αναβολικά- και δεν τρέχει και κάτι! Προωθούν σκευάσματα που μπορεί να βλάψουν σοβαρά την υγεία κάποιου που δεν έχει ιδέα πως να τα χρησιμοποιήσει αλλά δεν έχω δει ποτέ κάποια αντίδραση! Το makeup μάλλον είναι πιο επικίνδυνο από το να βάλεις σκευάσματα αγνώστου ποιότητας στον οργανισμό σου.

Υπάρχουν πολλά θέματα στη σφαίρα influencing των ανδρών που δεν φαίνεται να προκαλούν τόσο μεγάλη ανησυχία. Τον Φεβρουάριο, το Insider ανέφερε σε άρθρο του το πόσο έχουν επικρατήσει τα στεροειδή μεταξύ των ανδρών που προωθούν το bodybuilding. Νεαροί άνδρες αναπτύσσουν μεγάλες πλατφόρμες όπου πουλάνε προϊόντα λόγω της εντυπωσιακής τους σωματικής διάπλασης. Η κουλτούρα της σιωπής γύρω από τη χρήση στεροειδών επιτρέπει σε διάφορους να επωφελούνται από σκόνες πρωτεΐνης, προγράμματα γευμάτων και προγράμματα προπόνησης, παρόλο που δεν είναι ο λόγος για τα κέρδη τους.

Σε έναν κόσμο όπου ο καθένας έχει πρόσβαση παντού, εκείνοι που μπορούν να επηρεάσουν κόσμο μέσα στην τεράστια διαδικτυακή κοινότητα, πρέπει να εγκαλούνται όταν προβάλλουν ανεύθυνες πρακτικές και δραστηριότητες. Και αν εντοπίζουμε μόνο τα λάθη των γυναικών ενώ τοποθετούμε τους άντρες εκτός της βιομηχανίας των influencers, αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να ελέγξουμε τις εσωτερικές μας προκαταλήψεις! 

Ακολουθήστε το TheNotebook στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!