Πώς θα σου ακουγόταν εάν σου έλεγα ότι κάποιος οργάνωσε μια πραγματική εκδοχή του Squid Game και μάλιστα με υψηλό έπαθλο;
O James Steven Donaldson ή αλλιώς Mr Beast, είναι διάσημος Αμερικανός YouTuber, επιχειρηματίας και προφανώς φιλάνθρωπος – όπως άλλωστε κι όλοι οι εύποροι Αμερικανοί!
Πως ξεκίνησαν όλα
Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η αναπαράσταση των «Παιχνιδιών του Καλαμαριού» έκανε streaming στο YouTube στις 24 Νοεμβρίου, με 256 ενήλικες να συμμετέχουν στα παιδικά παιχνίδια. Για όποιον τυχαίνει να μην το γνωρίζει, το Squid Game είναι το κορεάτικο δράμα που δημιούργησε ο Hwang Dong-hyuk που έκανε πρεμιέρα στο Netflix τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους. Η σειρά ακολουθεί μια ομάδα ενηλίκων που διαγωνίζονται σε παιδικά παιχνίδια με θανατηφόρες συνέπειες για την ευκαιρία να κερδίσουν 45,6 δισεκατομμύρια γουόν. Το συναρπαστικό δράμα και τα εμβληματικά κοστούμια της σειράς κράτησαν το κοινό σε τρομερή αγωνία, με το Squid Game να βρίσκεται στην κορυφή των τσαρτ της Nielsen για έναν ολόκληρο μήνα προτού αντικατασταθεί από το You, μια άλλη εξαιρετικά πετυχημένη σειρά του Netflix.
Ο YouTuber Jimmy “MrBeast” Donaldson κράτησε την υπόσχεσή του και ξεκίνησε τα γυρίσματα του Real Life Squid Game τον Οκτώβριο τα οποία ολοκληρώθηκαν σε ένα μόλις μήνα!
Ο εικοσιτριάχρονος άρχισε να κατασκευάζει ένα εξαιρετικά ακριβό σετ που φημολογείται ότι κόστισε πολλά εκατομμύρια δολάρια. Οι διαγωνιζόμενοι θα διαγωνιστούν στα ίδια παιχνίδια με το σόου για ένα πραγματικό χρηματικό έπαθλο – αν και τα άτομα που δεν θα τα καταφέρουν να κερδίσουν προφανώς και δεν θα χάσουν τη ζωή τους!
Γνωστός για τις εξωφρενικές παραγωγές του, ο YouTuber που έγινε Front Man έκανε τα πάντα για να απαθανατίσει την ατμόσφαιρα της παιδικής χαράς του K-drama.
Ξοδεύοντας περίπου 3,5 εκατομμύρια δολάρια, με χρηματοδότηση από το παιχνίδι για κινητά, Brawl Stars, το πλήρωμα του YouTuber έφτιαξε πολλά σετ που περιείχαν τα πάντα, από τις κουκέτες στον χώρο ανάπαυσης μέχρι τη γιγάντια κούκλα στο χώμα.
Ο MrBeast διηύθυνε τα παιχνίδια από τη σειρά, όπως το Red Light- Green Light και το Dalgona candy challenge. Παρακολούθησε επίσης στενά τους διαγωνιζόμενους 067 και 456, οι οποίοι μοιράζονταν τον ίδιο αριθμό με τους αγαπημένους πρωταγωνιστές Seong Gi-hun και Kang Sae-byeok. Το βραβείο δεν θα είναι προφανώς KR₩45.6 billion αλλά 456.000$, που δεν το λες και κακό!
Δεδομένου ότι οι διαγωνιζόμενοι ήταν ήδη εξοικειωμένοι με τα παιχνίδια από το K-drama, ο YouTuber αποφάσισε να προσθέσει διάφορες ανατροπές για να διατηρήσει το διαγωνιστικό ενδιαφέρον. Για παράδειγμα, οι διαγωνιζόμενοι που έπαιζαν Glass Bridge, έπρεπε να διαλέξουν την παραγγελία τους από σακάκια που έφεραν ετικέτα στα κορεάτικα.
Από ποιυ εμφανίστηκε τελικά ο MrBeast;
Ποιος είναι όμως αυτός ο πιτσιρικάς που κατάφερε να φέρει ένα τέτοιο τεράστιο project εις πέρας; Ο Donaldson ανέβασε το πρώτο του βίντεο στο YouTube τον Φεβρουάριο του 2012, σε ηλικία 13 ετών, με το όνομα “MrBeast6000“. Το πρώιμο περιεχόμενό αφορούσε σε παιχνίδια, από το Let’s Plays (κυρίως επικεντρωμένο στο Minecraft και το Call of Duty), σε βίντεο που υπολογίζουν τον πλούτο άλλων YouTubers, σε βίντεο που προσέφεραν συμβουλές σε επερχόμενους δημιουργούς στο YouTube και διάφορους άλλους σχολιασμούς για το δράμα του YouTube. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του καναλιού του, ο ίδιος ο Donaldson έκανε λίγες εμφανίσεις στα βίντεό του.
Το 2015 και το 2016, ο Donaldson άρχισε να κερδίζει δημοτικότητα στην πλατφόρμα του στο YouTube λόγω της σειράς βίντεό του με τις «worst intros», που συγκέντρωναν και κορόιδευαν τις εισαγωγές του ίδιου του YouTuber. Μέχρι τα μέσα του 2016, ο Donaldson είχε περίπου 30.000 συνδρομητές. Το φθινόπωρο του 2016, εγκατέλειψε το Πανεπιστήμιο της Ανατολικής Καρολίνας χωρίς να ενημερώσει κανέναν, για να ακολουθήσει μια καριέρα πλήρους απασχόλησης ως YouTuber. Ως αποτέλεσμα, η μητέρα του τον ανάγκασε να φύγει από το πατρικό του!
Από το 2017 κι έπειτα, η καριέρα του εκτοξεύτηκε καθώς ο μικρός ήταν επιχειρηματικό δαιμόνιο. Άρχισε να σκέφτεται έξυπνες ιδέες για βίντεο όπως για παράδειγμα έναν διαγωνισμό πέτρα-μολύβι-ψαλίδι-χαρτί, στο οποίο συμμετείχαν 32 influencers και είχε ως βραβείο $250,000. Το βίντεο παραμένει μέχρι σήμερα το κορυφαίο σε views live videos στο YouTube. Το Βραβείο το κέρδισαν οι D’ Amelios, που ορισμένοι λένε πως θα γίνουν οι νέοι Kardashians.
Από τότε έχει γίνει παραγωγός, επενδυτής και επιχειρηματίας ενώ έχει και μεγάλο φιλανθρωπικό έργο.
Τέλος, πάντα τα ευφάνταστα concepts είναι ωραία κι έχουν πλάκα. Όμως πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε με μια σκωπτική ματιά και να κατανοούμε το πού σταματά η πλάκα και πού ξεκινά ο ανθρώπινος εξευτελισμός καθώς το squid game έχει ως συμπέρασμα πως για μερικά λεφτά ισχύει το «ο θάνατός σου η ζωή μου» και προβάλει τα ζωώδη ένστικτά μας. Όταν λοιπόν συμβαίνει και στην πραγματικότητα, δεν είναι τόσο αστείο…
Διάβασε επίσης: Squid Game: 6 λόγοι για να το δεις!