Όλο και περισσότερο το Netflix κατακτά τα Oscars. Το 2019, η πλατφόρμα διακρίθηκε με την ασπρόμαυρη Roma του Αλφόνσο Κουαρόν. Το 2020, με το The Irishman του Μάρτιν Σκορτσέζε και τη συγκλονιστική ιστορία γάμου του Noah Baumbach. Και, πιο πρόσφατα, με τον επικριτικό αγαπημένο του Ντέιβιντ Φίντσερ, τον Μανκ και το ζοφερό δικαστικό δράμα του Άαρον Σόρκιν, The Trial of the Chicago 7. Το Nomadland θριάμβευσε τελικά το 2021, και το Netflix πήρε επτά αγαλματίδια συνολικά, τα περισσότερα από οποιοδήποτε στούντιο!
Με παραγωγές όπως το The power of the dog, The Hand of God, Don’t Look Up, The Lost Daughter με την Olivia Coldman και άλλες, βρίσκεται και φέτος στις λίστες των φετινών βραβείων. Και επειδή δεν μας αξίζει τίποτε λιγότερο, αυτό το ΣΚ θα δούμε ταινίες ισάξιες των Oscars!
What Happened, Miss Simone?
Εξιστορώντας τη ζωή και την κληρονομιά της Nina Simone, η Liz Garbus ανέδειξε μια σκόπιμα προκλητική και σκληρά πολιτική μουσική ιδιοφυΐα και κέρδισε μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ. Είναι αδύνατο να μην παρασυρθείς από τη δύναμη των τραγουδιών της και αυτήν του χαρακτήρα της.
The Irishman
Ο Σίραν είναι ακόμη ένας τυπικός σκορτσεζικός ήρωας που διανύει μια πορεία ανόδου με υψηλό τίμημα, για να διαπιστώσει ακριβώς τη στιγμή της επιτυχίας του, την ώρα που πατά και με τα δύο πόδια στην κορυφή του κόσμου, πως στη διαδρομή μέχρις εκεί έχει χάσει τον εαυτό του… Πως είναι υποχρεωμένος να «προδώσει». Και η προτεσταντική ηθική του σπουδαίου σκηνοθέτη υπαγορεύει μια νομοτελειακή, επώδυνη αλλά και λυτρωτική πτώση που θα ακολουθήσει και θα τον εξαγνίσει, μετατρέποντάς τον σε «αμαρτωλό άγιο». Ποιες είναι λοιπόν οι αμαρτίες του Ιρλανδού;
Μarriage Story
O Αμερικανός σκηνοθέτης Μπάουμπακ κοιτάζει κατάματα τη συντριβή που συνοδεύει το τέλος του έρωτα. Στα εξουθενωμένα βλέμματα των Γιόχανσον και Ντράιβερ αντανακλούνται οι πληγωμένες αναμνήσεις τους, ενώ οι ίδιοι παραδίδουν αφοπλιστικά ανθρώπινες και συναισθηματικά φορτισμένες ερμηνείες. Σπάνια ένα υποκριτικό ντουέτο αλληλοσυμπληρώνεται τόσο πολύ όσο οι δυο τους εδώ, καθώς καταφέρνουν να ισορροπήσουν τις αντίθετες πορείες τους: η Γιόχανσον αποκτά τον έλεγχο της ζωής της σαν να έχει μόλις ξυπνήσει από λήθαργο, ενώ ο Ντράιβερ πασχίζει να καταλάβει τί ακριβώς τους συνέβη.
The Two Popes
Ο Γερμανός Γιόζεφ Ράτζινγκερ, εκπρόσωπος της πιστής στη δογματική τήρηση του καθολικισμού, εξελέγη νέος επίσκοπος Ρώμης. Ύστερα από επτά χρόνια, όμως, πολλά άλλαξαν. Οι καταγγελίες για παιδεραστία ιερωμένων, γνωστές στην Αγία Έδρα, πληθαίνουν απειλητικά, όπως και οι κατηγορίες για οικονομικές ατασθαλίες, οι οποίες έχουν στείλει το δεξί χέρι του πάπα στη φυλακή. Στην άλλη άκρη της γης, ο Χόρχε Μπεργκόλιο νιώθει πως δεν μπορεί πλέον να προσφέρει ως καρδινάλιος, απογοητευμένος από την αποκομμένη από τις ανάγκες των πιστών, ιδεοληψία της Καθολικής Εκκλησίας. Στέλνει, λοιπόν, μιαν επιστολή στον πάπα για να τον πληροφορήσει πως επιθυμεί να συνεχίσει να υπηρετεί τον θεό ως απλός ιερέας. Η απάντηση έρχεται με τη μορφή πρόσκλησης από το Βατικανό, όπου ταξιδεύει για να συναντήσει τον ποντίφικα και να τον πείσει να υπογράψει την επίσημη παραίτησή του.
The Trial of the Chicago 7
Διαβόητη ως δικαστική διαδικασία-παρωδία, η οποία οργανώθηκε από την κυβέρνηση Νίξον και την αστυνομία του Σικάγο και το FBI, η επονομαζόμενη «δίκη των 7» αφορά τη σύλληψη και την προσαγωγή σε δίκη οκτώ αντιπολεμικών ακτιβιστών με βαριές κακουργηματικές κατηγορίες. Αφορούσαν τα αιματηρά επεισόδια διαδηλωτών και αστυνομίας κατά τη διάρκεια του Εθνικού Συνεδρίου του Δημοκρατικού Κόμματος το 1968. Ανάμεσά τους βρισκόταν και ο συνιδρυτής της οργάνωσης των Μαύρων Πανθήρων, Μπόμπι Σιλ, ο οποίος δικάστηκε χωρίς δυνατότητα παρουσίας συνηγόρου. Διαμαρτυρόμενος, κακοποιήθηκε και φιμώθηκε, για να απαλλαχτεί τελικά και να προσαχθεί σε άλλη δίκη, αφήνοντας τους υπόλοιπους εφτά να αντιμετωπίσουν έναν προκλητικά εχθρικό δικαστή και μια σειρά διαδοχικών παραβιάσεων των συνταγματικών δικαιωμάτων τους.
Roma
Σ’ ένα μεσοαστικό σπίτι τη «νέα» δεκαετία του ’70, η ζωή κυλά με τη φούρια της καθημερινότητας. Ο γιατρός μπαμπάς και η (με σπουδές βιοχημείας) οικοκυρά μαμά βιώνουν το χωρισμό τους, αλλά συγκαλυμμένα, μυστικά. Τα τέσσερα παιδιά και η γιαγιά αναπληρώνουν το θόρυβο, τις ταραχές και τα παιχνίδια. Όλα περνούν από τα χέρια κι από τα μάτια της Κλέο, της μιας από τις δυο υπηρέτριες του σπιτιού. Πιτσιρίκα κι η ίδια, στα πρόθυρα ενός αρραβώνα ίσως, φροντίζει για όλα και για όλους, παρηγορεί, αγκαλιάζει, φέρνει φαγητά, μαζεύει το τραπέζι και τα ρούχα, καθαρίζει, παρατηρεί. Κανείς δεν παρατηρεί την ίδια την Κλέο, παρά μόνο η κάμερα κι εμείς!